شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

آموزش و نحوه کار با کارواش خانگی

در این مقاله به آموزش و نحوه کار با کارواش خانگی می پردازیم، پیشرفت تکنولوژی به ما اجازه داده است تا برای پاکسازی و نظافت سطوح مختلف از ابزارهای جدیدی استفاده کنیم، با وجود این موضوع روند کار برای ما آسان و سریع خواهد بود. یکی از همین محصولات که در بازار با استقبال زیادی مواجه شده، کارواش خانگی است.

کارواش های خانگی با اهداف متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند، بهتر است قبل از خرید آنها را بشناسیم. ما قصد داریم تا به بررسی این که کارواش خانگی چطور کار می کند؟ در این مقاله بپردازیم.

آموزش و نحوه کار با کارواش خانگی


کارواش خانگی چگونه کار می کند ؟

ایمنی مربوط به استفاده از کارواش خانگی

طریقه راه اندازی و نصب کارواش خانگی

نحوه کار موتور کارواش خانگی

نقش شلنگ خروجی در کارواش خانگی

ورودی آب و فیلتر کارواش خانگی

نحوه کار پمپ کارواش خانگی

نقش لنس و تفنگی کارواش خانگی

نحوه کار کف پاش کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی آبادیزل


کارواش خانگی چگونه کار می کند؟

کارواش خانگی چگونه کار می کند؟

برای فهمیدن اینکه کارواش خانگی چطور کار می کند، بهتر است روند شستشوی خودرو، وسایل یا سطوح مختلف را با استفاده از تجهیزات همان بخش ها مورد بررسی قرار دهیم.

وقتی قصد شستشوی خودرو خود را داریم، برخی مواقع میبینیم که تمام کثیفی ها حتی به وسیله مواد شوینده ها هم پاک نمی شوند. حالا در نظر بگیریم که در این شرایط فشار بالای آب تولید شده از کارواش خانگی می تواند بسیار به ما کمک کند.

این دسته محصولات با استفاده از ضربه های مکرری و فشار بالای آب که به سطوح مورد نظر وارد می کنند، می تواند تمام کثیفی های کثیف که شما را آزار می دهد از بین ببرد. نگرانی که مصرف کنندگان در رابط با کارواش خانگی دارند این هست که فشار بالای آب به سطوح خودرو و سایر وسایل آنها آسیب برساند. از این رو به درستی از کارواش خانگی استفاده کردن مهم است و در ادامه به آموزش و نحوه کار با کارواش خانگی به صورت کامل می پردازیم.

  1. ایمنی مربوط به استفاده از کارواش خانگی
  2. طریقه راه اندازی و نصب کارواش خانگی
  3. نحوه کار موتور کارواش خانگی
  4. نقش شلنگ خروجی در کارواش خانگی
  5. ورودی آب و فیلتر کارواش خانگی
  6. نحوه کار پمپ کارواش خانگی
  7. نقش لنس و تفنگی کارواش خانگی.
  8. نحوه کار کف پاش کارواش خانگی

ایمنی مربوط به استفاده از کارواش خانگی

ایمنی مربوط به استفاده از کارواش خانگی

نکاتی که قرار است به آن ها در ادامه این مطلب بپردازیم، بسیار مهم و می تواند از بروز هرگونه حادثه غیر مترقبه جلوگیری کند.

  • همه می دانیم که برخی وسایل هستند که باید از دست کودکان دور نگه داشته شود، کارواش خونگی از همین موارد هست که ممکن است آسیب جدی وجبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

  • در زمان کار با این تجهیزات از روپوش ،دستکش و چکمه استفاده کنید تا از بروز آسیب های گوناگون جلوگیری شود.

  • زمانی که می خواهید شستشوی شیشه های خانه با کارواش خانگی انجام دهید، حتماً دست خود را دور نگه دارید و دقت به زاویه پاشش نازل نیز داشته باشید. در غیر این صورت شاهد شکستن شیشه های خود خواهید بود.

  •  هیچ وجه به نازل ضربه وارد نشود یا شیلنگ دستگاه کارواش خانگی دچار پیچ خوردگی نگردد. در این صورت باید شاهد آسیب رساندن به دستگاه خواهید باشید.

طریقه راه اندازی و نصب کارواش خانگی

طریقه راه اندازی و نصب کارواش خانگی

به منظور راه اندازی کارواش خانگی بعد از مطالعه دفترچه راهنما به این نکات هم عمل نمایید:

  1. دستگاه و تجهیزات آن را از داخل کارتن بیرون بیاورید.
  2. برای ثابت بودن دستگاه روی زمین آن را روی زمین به وسیله آلن نصب کنید.
  3. دستگاه دارای دو چرخ می باشد که باید برای حرکت کردن دستگاه متصل شود، آن را با بست آبی رنگ که تعبیه شده، محکم نمایید.
  4. برای دستگاه دسته بالایی هم تعبیه شده، به وسیله پیچ های همراه آن را متصل و محکم نمایید.
  5. تفنگی، نازل، لنس، نازل مواد شوینده را پشت دستگاه در محل های مشخص روی دستگاه قرار دهید.
  6. تجهیزات جانبی مورد نیاز مانند نازل زمین شوی را با مطالعه و مطابق دفترچه راهنما نصب نمایید.

نحوه کار موتور کارواش خانگی

نحوه کار موتور کارواش خانگی

در دستگاه کارواش خانگی، ۲ قسمت مهم ساختمان داخلی وجود دارد، یکی از آنها موتور است. در مدل‌های برقی و شارژی، تغذیه این موتور با باتری و انرژی الکتریکی، و مدل های دیگر که موتوری هستند و تغذیه توسط سوخت فسیلی‌ (بنزین، گازوئیل و ....) انجام می گیرد، از آنجایی موتور کارواش خانگی خود مستقلا با جریان آب در ارتباط نیست (تماس آب به ساختمان مکانیکی و برقی آن آسیب خواهد رساند.) اما نیروی مورد نیاز پمپ آب تامین می کند و باعث به حرکت در آمدن آن می شود. تقریبا تمام کارواش های خانگی، از نوع زغالی یا دینامی هستند که بسته به قدرت خروجی، که حدود از 1000وات تا حدود 9000وات (1.5 تا 12 است بخار) تولید شده و دو قطعه یعنی موتور و پمپ آب معمولا به صورت ترکیبی و غیر قابل جداسازی ساخته می شوند.

نقش شلنگ خروجی در کارواش خانگی

نقش شلنگ خروجی در کارواش خانگی

برای شلنگ خروجی یک کارواش خانگی، نمی توان از یک شلنگ معمولی استفاده کرد. برای این کار باید از یک شلنگ فشار قوی لاستیکی و چند لایه استفاده کنید که با طول های ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ متر ساخته می شوند. طبق استاندارد این شلنگ‌ها باید توان تحمل ۳ برابر فشار خروجی از دستگاه کارواش خانگی را داشته باشند. برای مثال شلنگ های خروجی آب یک کارواش ۱۰۰ بار، توان تحمل حدود ۳۰۰ بار را دارد. توجه داشته باشید که شلنگ های معمولی هیچ شانسی برای استفاده در کارواش خانگی ندارد و در مدت کوتاهی پاره شده و آسیب خواهند دید.

ورودی آب و فیلتر کارواش خانگی

ورودی آب و فیلتر کارواش خانگی

در این بخش اولین قطعه مهم، به اتصالات ورودی آب به دستگاه کارواش خانگی مربوط می شود. اتصال شلنگ آب معمولی که ورودی دستگاه را به یک منبع مثل لوله عادی، شیر آب و... یا یک مخزن ثابت آب مثل استخر و .... متصل می کند شامل یک مبدل و یک فیلتر آب در درون کارتن کارواش است. (توجه داشته باشید که کار با مخزن ثابت آب ورودی، فقط در کارواش هایی قابل استفاده است که پمپ مکش داشته باشد، در بسیاری از کارواش ها پمپ مکش وجود ندارد و بدون پمپ مکش برای جریان آب ورودی در دستگاه کارواش خانگی باید به یک منبع دارای جریان ، مثل شیر آب وصل باشد.) کوپلینگ مبدل با به سر شلنگ وصل می‌شود و سر لوله شیر آب قرار خواهد گرفت.

نحوه کار پمپ کارواش خانگی

نحوه کار پمپ کارواش خانگی

قسمت مهم داخلی دیگر که قلب تپنده کارواش خانگی محسوب می شود، پمپ آب است. معمولا مکانیزم این پمپ ها با پیستون کار می کنند و کارواش خانگی های استاندارد و معتبر معمولا سیستم سه پیستونه و سه محوره دارند. نحوه عملکرد این پیستون ها تا حدودی به عملکرد پیستون و سیلندر خودرو مشابه است. کار موتور به حرکت در آوردن منظم آنها می باشد و در هر بار پایین رفتن ، سیلندر هر پیستون را پر از آب می کند و بعد از اینکه باعث به بالا رانده شدن سرعت این پیستون ها توسط انرژی برق (یا بنزین) توسط موتور می شود و آب فشار زیادی خارج می‌شود. در آخر با پیوستن خروجی پیستون ها به هم، جریان آب پر فشار خروجی از کارواش انجام می گیرد.

 نقش لنس و تفنگی کارواش خانگی

 نقش لنس و تفنگی کارواش خانگی

با بیرون آمدن آب از شلنگ، نوبت به عملکرد تیم (تفنگی، لنس، نازل) می رسد. حال آب خروجی از کارواش خانگی آماده استفاده طبق نیاز کاربر است. اولین قطعه ای که در دستگاه آب را دریافت می کند تفنگی نام دارد. وسیله ای که شباهت به هفت تیر دارد و دارای یک ماشه و ۲ ورودی و خروجی می باشد. بعد از ورود آب فشار قوی، آب پشت ماشه قرار می گیرد و به محل کشیدن آن توسط کاربر، راه آب باز خواهد شد و به سمت ۲ قطعه لنس و نازل که به خروجی تفنگی متصل است حرکت خواهد کرد. بیشتر کارواش ها مکانیزم توقف خودکار و ارتباط با ماشه تنفگی دارد. در زمان روشن بودن کلید پاور دستگاه، با کشیدن هر بار ماشه، موتور روشن می شود و آب فشار قوی تولید خواهد شد. وقتی از دستگاه استفاده نشود، موتور خودکار خاموش شده تا هم عمر بیشتر و مفیدی داشته باشد و هم انرژی کمتری مصرف کند.

نقش شلنگ خروجی در کارواش خانگی

نحوه کار کف پاش کارواش خانگی

بخش مهم دیگری که در کارواش و قبل از خروجی آب وجود دارد، به این قطعه کف پاش گفته می شود. کف پاش کارواش خانگی شبیه به پیستوله کوچک بوده که در برخی مدل ها روی لنس، برای نصب قبل از نازل و بعد از تفنگی متصل می شود. این قطعه یک مخزن برای مایع شوینده دارد که بعد از پر شدن، در قسمت زیر بسته شده و آب خروجی را با این ماده شوینده ترکیب می کند. این عملکرد قدرت تمیز کاری را با وجود فشار آب زیاد بسیار بالا می برد.

خرید کارواش خانگی از آبادیزل (water jet)

شما می توانید برای خرید و ثبت سفارش انواع کارواش های خانگی مختلف و قیمت آن ها با کارشناسان ما مشورت کرده تا از بهترین و با کیفیت ترین مدل کارواش بهرمند شوید.

برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در بالای سایت تماس بگیرید.

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: