شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راهنمای خرید موتور برق | نکات مهم در خرید موتور برق

امروزه برق یکی از اصلی ترین نیازهای بشر است. به دلیل گسترش تمدن و افزایش جمعیت، میزان مصرف انرژی های مختلف از جمله برق بسیار بالا رفته و نیروگاه های برق در مقاطعی از سال توان تولید این حجم انرژی را ندارند و در شبکه سراسری اختلال به وجود می‌آید و در پی آن قطعی برق رخ میدهد.

غیر از این مسئله بعضی نقاط تحت پوشش شبکه سراسری برق نیستند. بهترین انتخاب میتواند خرید دیزل ژنراتور یا خرید موتور برق باشد.

راهنمای خرید موتوربرق

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان که به دنبال خرید موتور برق هستید را راهنمایی کنیم تا بتوانید محصولی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

شرکت مهندسی-بازرگانی آبادیزل با ۱۲ سال سابقه در زمینه خرید و فروش موتور برق، دیزل ژنراتور، گاز ژنراتور، پمپ آب، تابلو برق، اتوماسیون برق، و سایر محصولات آماده ی ارائه ی خدمات به خریداران عزیز است.


      فهرست :


در تمامی منازل، ادارات، کارگاه ها، کارخانه ها، مغازه ها، اماکن ورزشی، مراکز درمانی و هرجایی که وسایل برقی وجود دارد نیاز به برق هم وجود دارد. در نتیجه قطعی برق یه یک مشکل بزرگ و حل این مسئله به دغدغه ای بزرگتر تبدیل شده است.

نکات مهم موقع خرید موتوربرق

در ادامه به چند نکته ی مهم و کلیدی اشاره خواهیم کرد که هنگام خرید موتوربرق حتما آنها را رعایت کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

توان مورد نیاز

یک راه ساده برای آنکه بدانید به چه موتور برقی با چه توانی نیاز دارید مشخص کردن توان وسایلی است که می خواهید استفاده کنید. یخچال، وسایل گرمایشی- سرمایشی، تلویزیون و روشنایی، همه این وسایل توان مشخصی داند و اگر نمی دانید توان دستگاه چه مقدار است به پلاکی که روی بدنه آن نصب شده است مراجعه کنید که اطلاعات مفیدی دراختیار شما می گذارد از جمله توان مصرفی آن. نکته ای که باید توجه کنید این است که اگر تعداد وسایلی که می خواهید روشن کنید بیشتر باشد به همان نسبت به موتور برق بزرگتری نیاز پیدا خواهید کرد.

سوخت مصرفی

در حالت کلی موتور برق ها به سه صورت دیزلی (گازوئیلی) – بنزینی و گازی می باشند. با توجه به دسترسی شما به این نوع سوخت ها اولین قدم در انتخاب متناسب با نیاز خود را برداشته اید. البته قابل توجه داشته باشید که گاز سوز چندان پاسخ گوی مناسبی برای مشتریان خود در چند سال اخیر (با توجه به نوع گاز موجود در ایران) نبوده است. بنابراین بهتر است که از نوع دیزلی یا بنزینی انتخاب نمایید.

حجم کار

قبل از اقدام به خرید ببینید حجم کار شما چه مقدار هست، برای مصارف خانگی می خواهید استفاده کنید یا برای مصارف صنعتی، اگر میزان کار شما سنگین هست شما به موتور برق دیزلی احتیاج پیدا خواهید کرد و اگر حجم کار شما سبک هست، مدل بنزینی مناسب شما می باشد .این نکته را در نظر داشته باشید که مدل دیزلی نسبت به توان مشابه مدل بنزینی مقداری گرانتر می باشد.


برای اطلاع از نحوه کار موتور برق، میتوانید مقاله آموزش راه اندازی موتور برق بنزینی را مطالعه نمایید.

هندلی یا استارتی

به طور کلی مصرف کنندگان استارتی به خاطر آسانی در روشن شدن بیشتر راضی هستند مخصوصا کسانی که دارای سن بالایی هستند، مدل استارتی بیشتر مناسب این افراد عزیز می باشد.از نظر قیمت هم مدل استارتی نسبت به مدل هندلی مقداری گرانتر می باشد و مشتریان با توجه به شرایط و بودجه خود می توانند اقدام به خرید بکنند.

میزان صدا

موتور برقی که می خواهید خریداری کنید در چه مکانی قرار است استفاده کنید آیا در نزدیکی شما بیمارستان یا دانشگاه وجود دارد اگر جواب مثبت هست شما نمی توانید هر مدلی را خریداری کنید، تمام مدل ها مخصوصا مدل دیزلی دارای صدای بالایی می باشد بنابراین اگر مدل دیزلی فقط جوابگوی کار شما می باشد باید از نوع کانوپی دار یا محفظه دار تهیه کنید که محفظه این مدل دارای عایق صدا بوده و تا حد زیادی صدا را جذب می کند و اگر قرار است مدل بنزینی خریداری کنید و معذوریت صدا را همچنان دارید می بایست مدل اینورتری یا سایلنت را تهیه کنید که به مدل کیفی معروف می باشد.

محاسبه توان مورد نیاز

بعد از آنکه نوع موتور برق را تعیین کردید، نوبت به محاسبه توان مورد نیاز می رسد. باید توجه کنید وسایل الکتریکی دو مدل می باشد، وسایل که مجهز به موتور الکتریکی جهت تامین نیروی محرکه هستند و تجهیزاتی که از موتور الکتریکی استفاده نمی کنند. وسایل بدون دینام دقیقا طبق توانی که روی پلاک آن ها حک شده است، توان مصرف می کنند وسایلی مانند تلویزیون و لامپ جزء این دسته محسوب می شوند برای مثال لامپ 100 وات دقیقا 100 وات مصرف می کند.

وسایل دارای الکتروموتور دارای دو توان هستند یک توان مصرفی و یک توان استارت، توان مصرفی طبق همان چیزی هست که روی پلاک حک شده است و توان استارت به شکل زیر محاسبه میشود:

توان مورد نیاز در لحظه استارت = 2.5 × توان مصرفی

اگر بخواهیم توان استارت یا شروع به کار توضیح بدهیم توانی هست که وسیله برقی نیاز دارد تا روشن شود و پس از آن هست که  برگردد به توان مصرفی خود،  شاید دیده باشید هنگامی که کولر را روشن می کنید در  لحظه روشن شدن جریان برق مقداری ضعیف می شود و بعد به حالت اول بر میگردد، همین توان شروع به کار  باعث می شود که مقداری جریان برق نوسان پیدا کند.

شما حتما باید قبل از خرید دیزل ژنراتور یا خرید مبدل برق این موارد را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز از افراد مجرب کمک بخواهید.

برای اطلاع از قیمت موتور برق با مشاوران ما تماس بگیرید. شماره دفتر فروش آبادیزل. در بالای سایت درج شده است.


بیشتر بخوانید : بهترین موتور برق بی‌صدا یا سایلنت


خرید بر حسب توان

موتوربرق ها بر اساس توان به چند دسته تقسیم می‌شوند:

 پایین رده

این دستگاه‌ها تا حدود 2 کیلووات می‌باشند و مناسب برای لوازمی مانند یخچال،

 لپ تاپ، لامپ (5 الی 10 عدد)، شارژر گوشی و ... هستند.

 میان رده

این دستگاه‌ها معمولا دارای توانی در حدود 2 تا 3.5 کیلووات هستند که می‌توانند علاوه بر مصارف پایین رده، برای مصارفی از جمله ماشین ظرف شویی، قهوه ساز، سشوار، کولر گازی، گرمکن برق و ... مناسب باشند.

بالارده

این دستگاه‌ها که دارای توانی بالا و در حدود 7.5 کیلووات هستند، می‌توانند برای مصارفی از جمله پمپ آب، پمپ مخزن، کولر گازی با توان بالاتر و ... گزینه مناسبی باشند.

احتیاط بعد از روشن کردن موتور اجازه دهید  دور موتور ثابت شود و به مدت ۵ دقیقه صبر نمایید تا به گرمای لازم برسد.

احتیاط هرگز ظرفیت موتور را خارج از ظرفیت دستگاه بالا نبرید و وات و آمپر دستگاه را زیاد نکنید.

دسته بندی با توجه به میزان کار

اگر شما فروشگاه دارید و در زمان قطع جریان برق اصلی،  به دنبال یک منبع برق هستید که بتوانید دستگاه کارت خوان و چند عدد روشنایی را راه اندازی کنید،خرید مدل 1 کیلووات مناسب شما می باشد. اگر برای مصارف خانگی می خواهید 3 کیلووات تا 5.5 کیلووات مناسب شما برای تامین برق خانه می باشد.

و در پایان اگر برای کار های سنگین مثل ساختمان سازی نیاز به تامین برق دارید، مدل های 8 کیلووات به بالا مناسب شما می باشد و شما میتوانید وسایلی مانند بالابر مصالح ساختمانی، بتونیر و دستگاه جوش را روشن کنید و استفاده کنید.

خرید موتوربرق

شرکت بازرگانی-مهندسی آبادیزل ارائه دهنده انواع تجهیزات برق در برند ها و توان های مختلف می باشد. برای خرید دیزل ژنراتور و سایر تجهیزات برق صنعتی از قسمت های مربوط سایت آبادیزل دیدن فرمایید.

برای خرید موتور برق و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: