شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین در این مقاله سعی میکنیم به تمامی سوالات ذهنی شما در رابطه با استخراج کردن ارز دیجیتال با موتور برق و حتی بدون موتور برق پاسخ دهیم.

امروزه با گسترش سیستم برق رسانی در دنیا دسترسی به برق سه فاز یا تک فاز برای کاربران به راحتی میسر شده است اما این سیستم هنوز به طور کامل پاسخ گوی تمام نیاز های کاربران نیست و با قطعی سیستم برق رسانی یا خارج شدن از محدوده تحت پوشش آن عملا دسترسی ما به آن قطع می شود و در چنین شرایطی دستگاه های تولید کننده برق وارد عمل می شوند که دیزل ژنراتورها یکی از مناسب ترین انتخاب ها در چنین شرایطی می باشند.

برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور و نحوه فروش دیزل ژنراتور با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.


ماین کردن به چه معناست؟

انتخاب بهترین گزینه برای استخراج ارز دیجیتال

آیا میتوان با موتور برق استخراج ارز دیجیتال کرد؟

استخراج قانونی بیت کوین در ایران

دو راه تامین برق پیش روی متقاضیان

نکات مهم در انتخاب ژنراتور برق ماینر

انواع ژنراتور مناسب برای ماینر؟

معایب و مزایای دیزل ژنراتور

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

مزایا و معایب ژنراتور بنزینی و گازی

مزایا و معایب ژنراتور گازی برای استخراج ارز دیجیتال

بهترین ژنراتور برای ماینر چیست؟

نحوه محاسبه برق مورد نیاز ژنراتور برای ماینر

چه سیستم‌های خنک‌کننده‌ای برای استفاده در محیط‌های ماینینگ توصیه می‌کنید؟


ماین کردن به چه معناست؟

ماینینگ در لغت به معنی استخراج است. فرآیند استخراج ارز دیجیتال درباره‌ی زمان و توان به اشتراک‌ گذاشته شده با دفتر کل ارز دیجیتال (بلاک چین) است. یعنی جایی که تایید تراکنش‌های ارز دیجیتال در شبکه اتفاق می‌افتد. این مرکز استخراج خدمات دفترداری را با کمک سخت‌افزارهای کامپیوتری برای شبکه ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به حل معادلات پیچیده ریاضی دارد. این معادلات بدلیل پیچیدگی فوق العاده توسط انسان ها قابل حل نمی باشد و تنها سخت‌ افزارهای پیشرفته می‌توانند آنها را حل کنند. سطح پیچیدگی با حضور استخراج‌کنندگان بیشتر در طول زمان، افزایش می‌یابد و به همین خاطر استخراج‌ کردن نیز سخت‌تر می‌شود؛ درست مثل استخراج طلا از معادن که با گذشت زمان سخت‌تر می‌شود چرا که ذخایر آن کاهش می‌یابد.

ماین کردن به چه معناست؟

انتخاب بهترین گزینه برای استخراج ارز دیجیتال

اصطلاح (استخراج ارز دیجیتال) کمی گمراه‌ کننده است، چون شما ارزهای دیجیتال را پیدا نمی ‌کنید. زمانی که فرایند پردازش یک بلاک داده تمام می شود و آن بلاک به اصطلاح استخراج می‌شود، ماینری که موفق به پردازش بلاک مورد نظر شده پاداشی از شبکه تحت عنوان پاداش بلاک (Block Reward) و کارمزد مربوط به تراکنش‌ های بلاک را از آن خود می‌کند.

پاداش ماینرها به صورت سکه‌های دیجیتال برای کمکی که به شبکه‌ کرده‌اند و انرژی که دستگاه محاسباتی آن‌ ها صرف کرده، در نظر گرفته می‌شود.

عملکرد تمام ارزهای دیجیتال مشابه یک شبکه همتا به همتاست و تراکنش‌ های صورت گرفته در این شبکه‌ ها بدون نیاز به واسطه ها (بانک‌ها یا موسسات) انجام می‌ شوند. با این وجود شاید برای شما این سوال ایجاد شود که امنیت این شبکه‌ ها چگونه تامین می‌شود.

در واقع ماینرها یا استخراج‌ کنندگان این وظیفه تامین امنیت شبکه را به عهده دارند. و هر چقدر تعداد ماینرهای یک شبکه افزایش پیدا کند به همان میزان نیز پیچیدگی معاملات ریاضی و امنیت شبکه نیز افزایش پیدا می کند.

انتخاب بهترین گزینه برای استخراج ارز دیجیتال

آیا میتوان با موتور برق استخراج ارز دیجیتال کرد؟

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین برای شروع فرآیند استخراج، یک استخراج‌ کننده (Miner) باید یک سیستم سخت‌افزار قدرتمند تهیه کند که شامل کارت گرافیک یا تراشه پردازش گرافیکی (GPU)، مدار مجتمع با کاربرد خاص، ابزار خنک‌کننده مناسب، اتصال همیشگی به اینترنت و بسته نرم‌افزاری استخراج ارز دیجیتال می‌شود. همچنین ماینر باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشد و به ماینر متصل باشد که ارزها بعد از استخراج در آنجا ذخیره شوند.

در ابتدا دستگاه های استخراج ارز دیجیتال برای CPU های معمولی استفاده می شد ولی رفته رفته مشخص شد هرچه گرافیک دستگاه بالاتر باشد قدرت استخراج افزایش پیدا می کند. در نتیجه دستگاه های جدیدی به بازار عرضه شد که میزان برق مصرفی آنان بسیار بالا رفت و در نتیجه از حالت مقرون به صرفه بودن خارج شد.

در نتیجه فعالان و سرمایه گذاران در این بخش به ناچار باید هزینه جداگانه ای جهت تامین مولد برق صرف نمایند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، سهولت استفاده و دسترسی آسان به سوخت نیز باید مد نظر قرار گیرد.

فعالان و سرمایه گذاران در بخش استخراج ارز دیجیتال با مشکلاتی از قبیل نیاز به برق دائمی و مصرف برق زیاد ، تولید گرما و ایجاد صدای زیاد نیاز مواجه هستند. مشکل اساسی افرادی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند نیاز به برق دائمی و تامین آن می باشد. هر چند که این دستگاه ها اجازه استفاده از برق شهری را نیز ندارند.

برای رفع این مشکل و استفاده از برق قانونی برای ماینر، یکی از گزینه های مورد توجه استخراج کنندگان ارز دیجیتال استفاده از ژنراتور های برق می باشد.

آیا میتوان با موتور برق استخراج ارز دیجیتال کرد؟

استخراج قانونی بیت کوین در ایران

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین بعد از گرد و خاکی که استخراج رمزارزها و شفاف نبودن قانون در این حوزه در چند وقت اخیر در کشور به پا کرد، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرده و متقاضیان مکلف شدند برای ورورد به این عرصه طبق آیین‌نامه مذکور قدم بردارند.

استخراج ارز دیجیتال به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شده است؛ به طوری که می‌توان از برخی گفته‌های مسئولان بخش قابل توجهی از افزایش مصرف برق در کشور را بر گردن فعالان این حوزه انداخت.

موضوعی که استخراج کنندگان ارز دیجیتال آن را رد کرده و ادعا کردند در ساعات اوج مصرف برق، دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند. آن‌ها همچنان از شفاف نبودن قانون گلایه داشتند و می‌گفتند در حالی که برخی افراد مانند دبیر شورای عالی فضای مجازی استخراج ارز مجازی را قانونی می‌دانند، برخی دیگر آن را غیرقانونی دانسته و حتی وزارت نیرو اقدام به جمع آوری مزارع ارز مجازی کرده است.

در نهایت سیزدهم مردادماه هزار سیصد و نود و هشت ، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را به منظور ایجاد بستری امن، کم هزینه،‌ شفاف و پرسرعت برای تبادلات اقتصادی و بکارگیری با رویکرد تسهیل فضای کسب وکار ابلاغ کرد.

استخراج قانونی بیت کوین در ایران

دو راه تامین برق پیش روی متقاضیان

طبق آیین‌ نامه‌ای که از سوی معاون اول ابلاغ شده است، فردی که می‌خواهد به این حوزه وارد شود، باید پروانه معتبر دریافت کند. دو اختیار را به متقاضی می‌دهد. نخست آنکه فرد می‌تواند از شبکه سراسری برق استفاده کند. دوم این‌که فرد اقدام به تاسیس نیروگاه کند.

چنانچه متقاضی تصمیم به تاسیس نیروگاه دارد، باید محل آن را مشخص کند، انشعاب گاز بگیرد و گاز با نرخ ۰.۷ نرخ گاز صادراتی خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق درباره متقاضیانی که قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل شوند، توضیح داد: برای افرادی که قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل ‌شوند، تسهیلاتی برای گرفتن انشعاب، نصب کنتور هوشمند و... فراهم می‌شود. از سوی دیگر مقرراتی وجود دارد که این افراد در ساعات اوج مصرف از برق استفاده نکنند.

نرخ برق مورد استفاده استخراج ارز دیجیتال توسط وزارت نیرو اعلام شد: نرخ آن، متوسط نرخ ریالی صادراتی است که در طی سال متناسب با نیازها تعیین می‌شود. در تابستان که ذخیره برق کم‌تر است، نرخ گران‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال دارد.

سخنگوی صنعت برق درمورد این‌که متقاضیان برای گرفتن انشعاب از شبکه سراسری برق به کجا باید مراجعه کنند، توضیح داد: این‌که به کدام شرکت باید مراجعه کنند، بستگی به میزان مصرف برق آن‌ها دارد. اگر میزان مصرف کم‌تر از هفت مگاوات است باید به شرکت توزیع برق و اگر بیش‌تر از هفت مگاوات است به شرکت‌های برق منطقه‌ای مراجعه کنند.

دو راه تامین برق پیش روی متقاضیان

برخورد با متخلفین

 کسانی که حتی قبل از این مصوبه در این زمینه فعالیت می‌کردند نیز شامل این قوانین می‌شوند؛ در غیر این صورت طبق مصوبه هیات دولت مجبور به قطع برق و جمع آوری هستیم. افراد باید از استفاده غیرمجاز پرهیز کنند زیرا برابر قانون مجازات تعریف شده برای این موضوع با آن‌ها برخورد می‌شود.

برخورد با افرادی که بدون مجوز اقدام به استخراج ارز میکنند.

افراد برای مصارف خانگی هم باید مجوز بگیرند، متقاضی برای مصارف خانگی هم باید درخواست دهد و به این نکته توجه کند که نرخ  برق خانه هم معادل نرخ رمزارزها خواهد شد و باید گفت افرادی که در این زمینه مصارف خانگی دارند به راحتی قابل شناسایی هستند. مصرف حدود ۸۰ درصد از مشترکینی که در هوای معتدل زندگی می‌کنند، در تابستان کم‌تر از ۳۰۰ کیلووات ساعت است. بنابراین مصرف زیاد در یک خانه قابل شناسایی است.

برخورد با متخلفین

میزان مصرف دستگاه‌ها

مصرف برق دستگاه‌های دست دوم یا ماینرهایی که نسل اولی و ابتدایی هستند، دو برابر ماینرهای فعلی است. میزان مصرف دستگاه‌های جدید ۱.۲ کیلووات ساعت و میزان مصرف دستگاه‌های قدیمی ۲.۴ کیلووات ساعت است.به عبارت دیگر مصرف قدیمی‌ها در ماه ۸۶۴ کیلووات ساعت بیشتر است.

نکات مهم در انتخاب ژنراتور برق ماینر

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین دیزل ژنراتورها با توجه با برند، رنج توان یا کاربرد آن می توانند شکل و ظاهری متفاوتی داشته باشند اما به طور پیش فرض از یک پیکر بندی واحد تشکیل شده اند که اصلی ترین بخش های آن موتور و ژنراتور آن می باشند.

کدام سوخت برای شما در دسترس است و مقرون بصرفه می باشد. (گازوئیل ، گاز یا بنزین)

دمای محیطی برای کار ژنراتور به چه صورت است. زیرا دمای محیط کارکرد ژنراتور روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار است.

استفاده از برندهای مطرح و با کیفیت تا خرابی و استهلاک دستگاه به حداقل برسد.

توان مورد نیاز برای انتخاب ژنراتور هر ماینر حدودا بین 6 تا 7 آمپر و 1.5 کیلووات برق نیاز دارد.

نکات مهم در انتخاب ژنراتور برق ماینر


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع نکات مهم در استفاده از دیزل ژنراتور به مقاله مراجعه کنید.


انواع ژنراتور مناسب برای ماینر؟

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین ، برای خرید یک ژنراتور برق مناسب برای ماینر سه انتخاب داریم که هر کدام از این موارد معایب و مزایای مربوط به خود را دارا می باشند. دیزل ژنراتور ترکیبی است از یک موتور دیزل که وظیفه تامین نیروی مکانیکی را بر عهده دارد و یک آلترناتور که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برق را بر عهده دارد. از دیزل ژنراتورها در صنایع مختلفی از جمله حمل و نقل، ساختمان سازی، مخابرات، کشتی سازی، مدارس و بیمارستانها و… به عنوان منبع اصلی تولید برق یا بعنوان سیستم تامین برق اضطراری استفاده می شود. انواع ژنراتور ها برای استفاده ماینر ها شامل :

  1. دیزل ژنراتور
  2. ژنراتور گازی
  3. ژنراتور بنزینی

معایب و مزایای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور به عنوان منبع تامین برق اضطراری، هنگام قطعی برق شهری در اماکنی مانند بیمارستان ها، دیتاسنترها، فروشگاه ها یا ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود. همچنین این دستگاه های مولد برق هنگامی که دسترسی به برق شهری میسر نیست نقش بسزایی دارند و به عنوان منبع تامین برق دایم درصنعت، کشاورزی و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. که ما در ادامه به کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین و می پردازیم.

  1. دیزل ژنراتور بدلیل انتشار گازهای گلخانه ای از جمله گاز گوگرد ، نیتروژن و دی اکسید کربن دارای آلودگی محیطی زیادی می باشد. و می بایست در فضای باز قرار بگیرد.
  2. دیزل ژنراتور از نظر ابعادی بسیار بزرگ و سنگین می باشند.
  3. دیزل ژنراتور صدای بیشتری به نصبت ژنراتور گازی تولید میکند.  
  4. سختی تهیه و گران بودن گازوئیل به نصبت گاز
  5. بهترین زمان استفاده مداوم از دیزل ژنراتور برای ماینر به مدت 12 ساعت است.
  6. دیزل ژنراتور از قدرت و دوام بالایی برخوردار است.
  7. ارزانتر بودندیزل ژنراتور و هزینه نگهداری کمتر به نصبت ژنراتور گازی
  8. دیزل ژنراتور بدلیل سادگی در ساخت و سادگی در راه اندازی و کارکرد توانایی ایجاد رابطه مناسب با اپراتور را دارد.
  9. دیزل ژنراتور احتمال آتش سوزی و اشتعال کمتری به نصبت ژنراتور گازی دارد.
  10. ژنراتور بنزین سوز ترکیبی از یک موتور بنزین سوز و یک آلترناتور است که برای تولید انرژی الکتریکی میتوان از آنها سود برد.
  11. ژنراتورها موتور با تبدیل انرژی سوخت (بنزین) به انرژی مکانیکی باعث ایجاد دوران در آلترناتور شده که این فرآیند در آخر باعث تولید برق می شود.

معایب و مزایای دیزل ژنراتور


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع دیزل ژنراتور و طرز کار آن به مقاله مراجعه کنید.


 ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین همانطور که می دانید به دلیل دیجیتالی شدن دنیای امروزی و پیشرفت هر روزه ی علم کامپیوتر در آستانه طلوع یک انقلاب اقتصادی جدید هستیم. که امروزه رونق خاصی پیدا کرده است و به نام ارز دیجیتال یا رمز ارزها در میان مردم معروف شده است. تجارت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها رفته رفته در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ارز های دیجیتال را می‌توان به صورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت به شخص دیگری ارسال کرد. یعنی برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری نخواهید داشت.

رمزارزها همانند ریال و دلار پول‌هایی هستند که با سازوکار مختلفی ایجاد و توزیع می‌شوند. فرایند خلق برخی از این پول‌ها مانند بیت کوین با ماینینگ انجام می‌شود و برای تعدادی دیگر از آن‌ها، تمامی سکه‌ها از قبل به صورت استخراج شده در شبکه قرار می‌گیرند.

استخراج ارزهای دیجیتال نیازمند دستگاه هایی به نام ماینر است.

 ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور به مقاله مراجعه کنید


مزایا و معایب ژنراتور بنزینی و گازی

عملکرد مطلوب

هزینه تعمیر و نگهداری کم

طول عمر بالا

رابطه کاربری آسان

هزینه خرید اولیه به نصبت ژنراتور گازی کمتر می باشد.

نصب آسان

(معایب)

ایجاد صدای زیاد

قابلیت اشعال و ایمنی پایین سوخت

ایجاد آلودگی محیطی و نیاز به فضای باز

هزینه سوخت بالا

کارکرد مستمر 4 ساعت

بهترین زمان استفاده مداوم از ژنراتور بنزینی برای ماینر به مدت 4 ساعت است.

(ژنراتور گازی)

ژنراتور گازی برای ماینینگ ترکیبی از یک موتور گازسوز و یک آلترناتور است که برای تولید انرژی الکتریکی میتوان از آنها سود برد.

در این نوع ژنراتور ورودی موتور، گاز (CNG یا LPG) است که با ایجاد احتراق در سیلندرهای موتور انرژی مکانیکی تبدیل کرده و باعث ایجاد چرخش شفت موتور می شود که با اتصال آن به ژنراتور سبب تولید برق می شود. ژنراتور گازی برای ماینر بدلیل قیمت پایین و در دسترس بودن می تواند بهترین گزینه باشد.

مزایا و معایب ژنراتور بنزینی و گازی


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور به مقاله مراجعه کنید.


مزایا و معایب ژنراتور گازی برای استخراج ارز دیجیتال

کاربرد موتور برق و دیزل ژنراتور برای استخراج بیت کوین  ژنراتور در منازل مسکونی، ساختمان ها و ادارات قطعی های مکرر برق در واحد های مسکونی، ساختمان ها و ادارات و در نتیجه خاموش شدن دستگاه های برقی می تواند باعث به وجودآمدن دردسری های متعددی شود از این رو یکی از کاربردهای دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری ساختمان ها و ادارات می باشد.

  • ژنراتور گازی به نصبت دیزل ژنراتور (90%) کمتر گازهای گلخانه ای تولید میکند. و در کل آلودگی محیطی کمتری دارد.
  • سوخت مورد نیاز ژنراتور گازی در دسترس است و تهیه آن آسان است.
  • هزینه پایین سوخت مصرفی
  • ژنراتور گازسوز آلودگی صوتی کمتری در مقایسه با دیزل ژنراتور و ژنراتور بنزینی تولید میکند.
  • در ژنراتور گازی گرفتگی مجاری سوخت وجود ندارد.
  • ژنراتور گاز سوز مخصوص ماینینگ در مقایسه با دیزل ژنراتور برای مصارف خانگی بسیار مناسب است زیرا نیاز به ذخیره سوخت ندارد و می تواند مستقیما به گاز شهری متصل شود.

معایب ژنراتور گازی

  • قیمت بالای ژنراتور گاز سوز در مقایسه با دیزل ژنراتور و ژنراتور بنزینی
  • هزینه تعمیر و نگهداری ژنراتور گاز سوز بالاست
  • بدلیل افت فشار شبکه گاز در سرما در فصل های سرد و در مناطق سرد سیر عملکرد ژنراتور گازی با مشکل مواجه می شود.
  • ژنراتورهای گازی می بایست مسیر سوخت رسانی آنها دایم کنترل شود بخاطر اینکه نشتی نداشته باشد، زیرا سوخت گازی بسیار خطرناک و قابلیت اشتعال بالایی دارد.
  • ژنراتور گازی مقدار زیادی دی اکسید کربن که یک گاز گلخانه ای است انتشار میکند که برای محیط زیست مناسب نمی باشد.
  • ایجاد حرارت زیاد توسط موتور

مزایا و معایب ژنراتور گازی برای استخراج ارز دیجیتال

کانوپی یا پاورباکس

برای کاهش برخی از معایب ژنراتورها می توان از تجهیزی بنام کانوپی یا پاور باکس استفاده کرد.

کانوپی به منظور محافظت از ژنراتور ، تابلو و سایر تجهیزات ، کم کردن صدا و سهولت کار در امر نگهداری ، بهره برداری و حمل و نقل آسان ژنراتور به کار می رود.

بهترین ژنراتور برای ماینر چیست؟

بهترین ژنراتور برای تامین برق ماینر ژنراتور گازسوز می باشد. ژنراتور گازی بدلیل در دسترس بودن سوخت و پایین بودن قیمت سوخت مصرفی بهترین گزینه برای ماینر می باشد. بهترین راه برای استفاده از ژنراتور گازی برای ماینینگ استفاده از دو ژنراتور گازسوز و استفاده بصورت متناوب در تایم کاری مشخص می باشد.

ولی اگر بخواهیم از یک ژنراتور گازی بصورت دائم کار بهره ببریم می بایست از 30 درصد توان آن صرفه نظر کرد و از 70 درصد توان ژنراتور استفاده کرد تا باعث افت و نوسان در برق دهی برای ماینر صورت نگیرد و عمر ژنراتور نیز کاهش چشمگیری پیدا نکند و خرابی ژنراتور نیز کاهش پیدا کند.

بهترین ژنراتور برای ماینر چیست؟

نحوه محاسبه برق مورد نیاز ژنراتور برای ماینر

برای انتخاب یک ژنراتور مناسب برای ماینر میبایست ابتدا توان مورد نیاز را محاسبه کنیم. ابتدا باید بدانبم هر ماینر چقدر برق نیاز دارد. هر ماینر حدودا بین 6 تا 7 آمپر و 1.5 کیلووات برق نیاز دارد.

برای استفاده از 80 ماینر برای استخراج ارز دیجیتال 120 کیلووات برق نیاز داریم و برای تامین برق 80 ماینر به یک ژنراتور 150 کاوا نیاز داریم. که اگر بخواهیم ژنراتور بصورت دائم و شبانه روزی کار کند می بایست ژنراتوری که انتخاب می کنیم 1.5 برابر توان مورد نیاز ماینر های ما باشد. که برای تامین برق 80 عدد ماینر می بایست یک ژنراتور 225 کاوا تهیه شود که بصورت شبانه روزی کار کند.

چه سیستم‌های خنک‌کننده‌ای برای استفاده در محیط‌های ماینینگ توصیه می‌کنید؟

چه سیستم‌های خنک‌کننده‌ای برای استفاده در محیط‌های ماینینگ توصیه می‌کنید؟

برای استفاده در محیط‌های ماینینگ، می‌توانید از سیستم‌های خنک‌کننده زیر استفاده کنید:

سیستم‌های خنک‌کننده هوا (Air Cooling Systems)

این سیستم‌ها از هوا به عنوان ماده خنک‌کننده استفاده می‌کنند. هوا از طریق فن‌های بزرگی که در اطراف ژنراتور قرار دارند، عبور می‌کند و حرارت را از سطح ژنراتور برداشت می‌کند. این سیستم‌ها بسیار ساده و قابل نصب هستند و در بسیاری از شرایط ماینینگ موثر هستند.

سیستم‌های خنک‌کننده آب (Water Cooling Systems)

در این سیستم‌ها، آب به عنوان ماده خنک‌کننده استفاده می‌شود. آب از طریق لوله‌ها به ژنراتور می‌رسد و حرارت را از آن جذب می‌کند. سپس آب گرم به یک منبع خنک‌کننده دیگر (مانند یک برج خنک‌کننده) منتقل می‌شود تا حرارت آن به هوا منتقل شود. این سیستم‌ها برای محیط‌هایی با دمای بالا و استفاده‌ی مداوم مناسب هستند.

سیستم‌های خنک‌کننده روغن (Oil Cooling Systems)

این سیستم‌ها برای خنک کردن روغن مورد استفاده در ژنراتورها استفاده می‌شوند. روغن از طریق یک سیستم لوله‌کشی به ژنراتور می‌رسد و حرارت آن را جذب می‌کند. سپس روغن گرم به یک منبع خنک‌کننده خارجی (مانند یک ابزار خنک‌کننده روغن) منتقل می‌شود تا حرارت به هوا منتقل شود. این سیستم‌ها برای کاربردهایی که نیاز به خنک‌کننده محلی دارند و در معدن‌کاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم‌های خنک‌کننده مبدل حرارتی (Heat Exchanger Cooling Systems)

این سیستم‌ها شامل یک مبدل حرارتی هستند که حرارت را بین سیال خنک‌کننده (مانند آب) و سیال ژنراتور (مانند روغن یا آب) منتقل می‌کنند. سیال خنک‌کننده در یک جریان جداگانه از سیال ژنراتور می‌گذرد و حرارت را جذب می‌کند. این سیستم‌ها برای کاربردهایی که نیاز به جدا بودن سیال خنک‌کنندهو سیال ژنراتور است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، در انتخاب سیستم خنک‌کننده برای محیط‌های ماینینگ، عوامل زیر را نیز در نظر بگیرید:

قدرت خنک‌کننده

مطمئن شوید که سیستم خنک‌کننده قدرت کافی برای خنک کردن دستگاه‌های ماینر را داراست. با توجه به توان و حرارت تولیدی دستگاه‌های ماینر، سیستم خنک‌کننده باید مناسب باشد.

اندازه و نصب آسان

سیستم خنک‌کننده باید به راحتی قابل نصب و قابلیت تنظیم در محل ماینینگ داشته باشد. همچنین، فضای لازم برای نصب و عبور هوا را در نظر بگیرید.

پایداری و قابلیت اطمینان

سیستم خنک‌کننده باید پایداری و عملکرد قابل اعتمادی داشته باشد، زیرا در محیط‌های ماینینگ کاربرد طولانی مدت دارد و نیازمندی به عملکرد مداوم دارد.

مصرف انرژی

در نظر داشته باشید که سیستم خنک‌کننده چقدر انرژی مصرف می‌کند. مصرف انرژی بالا می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهد.

شرایط محیطی

در نهایت، شرایط محیطی ماینینگ را در نظر بگیرید. اگر محیط دارای آلودگی یا ذرات معلق است، سیستم خنک‌کننده باید مقاومت بالا در برابر چسبندگی و آسیب ذرات داشته باشد.

قبل از خرید و نصب سیستم خنک‌کننده، با تامین کنندگان معتبر مشورت کنید و نیازهای خاص خود را با آنها مطرح کنید تا بهترین سیستم خنک‌کننده برای شرایط ماینینگ خود را انتخاب کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع دیزل ژنراتور و طرز کار آن به مقاله مراجعه کنید.


faq

ماینینگ در لغت به معنی استخراج است. فرآیند استخراج ارز دیجیتال درباره‌ی زمان و توان به اشتراک‌ گذاشته شده با دفتر کل ارز دیجیتال (بلاک چین) است. یعنی جایی که تایید تراکنش‌های ارز دیجیتال در شبکه اتفاق می‌افتد. این مرکز استخراج خدمات دفترداری را با کمک سخت‌افزارهای کامپیوتری برای شبکه ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به حل معادلات پیچیده ریاضی دارد. این معادلات بدلیل پیچیدگی فوق العاده توسط انسان ها قابل حل نمی باشد و تنها سخت‌ افزارهای پیشرفته می‌توانند آنها را حل کنند. سطح پیچیدگی با حضور استخراج‌کنندگان بیشتر در طول زمان، افزایش می‌یابد و به همین خاطر استخراج‌ کردن نیز سخت‌تر می‌شود؛ درست مثل استخراج طلا از معادن که با گذشت زمان سخت‌تر می‌شود چرا که ذخایر آن کاهش می‌یابد.


برای خرید انواع دیزل ژنراتور و مشاهده قیمت دیزل ژنراتور به فروشگاه آبادیزل مراجعه نمایید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: