شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

علت ریپ زدن موتور برق

علت ریپ زدن موتور برق از جمله مسائلی هست که در برخی از موتور برق ها با آن رو به رو می شویم ، حتماً به دنبال رفع این مشکل و راهکاری برای آن هستید.

ریپ زدن اصطلاحی است که هنگام درست کار نکردن دستگاه موتور برق و شنیده شدن صداهای نامتعارف از دستگاه گفته می شود ، ممکن است دلایل مختلفی باعث ریپ زدن موتور برق باشد ، حال با مطالعه این مقاله میتوانید با دلیل ریپ زدن موتور برق و راه حل های آن آشنا شوید.


چرا موتور برق ریپ می زند؟

محل نامناسب قرارگیری دستگاه موتور برق

سوخت بی کیفیت و استفاده نادرست

دوده زدن و نیم سوز شدن موتور برق

کثیفی و گرفتگی فیلتر هوا

نشتی و ایرادات سیستم سوخت رسانی

خرابی یا چپقی وایر و ضعیف شدن کویل


علت ریپ زدن موتور برق

چرا موتور برق ریپ می زند؟

دلایلی مختلفی برای ریپ زدن موتور برق وجود دارد که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. قرار گرفتن موتور برق در محل نامناسب 
  2. سوخت بی کیفیت و استفاده نادرست
  3. دوده زدن شمع ها و نیم سوز شدن
  4. مشکل و خرابی احتمالی قطعات سوخت رسان
  5. ضعف کویل و یا خرابی وایر
  6. گرفتگی و کثیفی فیلتر هوا

محل نامناسب قرارگیری دستگاه موتور برق

محل نامناسب قرارگیری دستگاه موتور برق

اصل کار دستگاه موتور برق، ایجاد برق از طریق مصرف سوخت فسیلی است. سوخت هایی که در موتور برق ها مورد استفاده قرار میگیرند گازوئیل ، بنزین و گاز هستند که با مقدار تعیین شده از هوا ترکیب می شود. یکی از دلایل ریپ زدن موتور برق این است که با کافی نبودن مقدار هوای لازم، ممکن است فرآیند احتراق به درستی صورت نگیرد این اتفاق خود میتواند باعث ریپ زدن دستگاه موتور برق شود. قرار دادن دستگاه در محل مناسب که تهویه هوا خوب دارد باعث اثر بخشی در عملکرد دستگاه موتور برق می شود.

سوخت بی کیفیت و استفاده نادرست

سوخت بی کیفیت و استفاده نادرست

کیفیت سوخت برای هر دستگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است. در برخی از موارد داخل باک موتور برق مقداری سوخت باقی می ماند و مدت زمان زیادی دستگاه فعالیتی ندارد. سوخت هایی که تاریخ انقضاء دارند مانند گازوییل و بنزین دارای تاریخ انقضاء هستند. نکته دیگری هم که وجود دارد ، بعضی از بنزین ها مقدار اکتان مناسبی ندارند.

با این تفاصیر کیفیت سوخت و روش درست استفاده آن در موتور برق از اهمیت زیادی برخوردار هستند. عدم رعایت هرکدام از مواردی که گفته شد میتواند علت ریپ زدن موتور برق باشد .

دوده زدن و نیم سوز شدن موتور برق


بیشتر بخوانید : علت کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق


دوده زدن و نیم سوز شدن موتور برق

شمع ها کیفیت های مختلفی دارند. یکی از وظایف شمع ایجاد احتراق در انواع موتور برق‌های گازی و بنزینی است، شمع ها عمر محدودی دارند و پس از اتمام عمر شمع لازم است که تعویض گردد و بی توجهی به این موضوع باعث ضعف دستگاه می شود.

در یک سری مواقع عواملی مانند تمام شدن عمر شمع، چرب و کثیف بودن سوخت، عدم تنظیم کاربراتور، بیش از حد رسیدن سوخت به دستگاه و بسته بودن ساسات باعث دوده زدن روی پلاتین های شمع می شود. این امر باعث نیم سوز و ضعیف شدن جرقه ایجاد شده از شمع می شود که در نهایت باعث ریپ زدن موتور برق می شود.

در موتور برق‌های دیزلی وظیفه پاشش سوخت با سوزن‌های خاصی انجام می‌گیرد که در صورت کثیف شدن آنها هم احتمال ریپ زدن دستگاه وجود دارد. 

کثیفی و گرفتگی فیلتر هوا

کثیفی و گرفتگی فیلتر هوا

فیلتر هوا که وظیفه تصفیه هوای مورد نیاز موتور برق و جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار را برعهده دارد، بعد از مدتی کار کردن دستگاه موتور برق، فیلتر هوا دچار اشغال گرفتگی و کثیفی می شود، در نتیجه کثیف شدن فیلتر هوا باعث تأمین نشدن هوای مورد نیاز دستگاه می شود. بهتر است مرتبا دستگاه را یررسی کنید.

ممکن است ناگهان متوجه به درستی کار نکردن دستگاه شوید ، پس یک علت ریپ زدن موتور برق می تواند از گرفتگی و کثیفی فیلترهوا باشد.

نشتی و ایرادات سیستم سوخت رسانی

نشتی و ایرادات سیستم سوخت رسانی

سوخت از طریق شلنگ ها به موتور و سیلندر دستگاه تزریق می شود. در برخی از مواقع شلنگ‌های سوخت موتور برق دچار استهلاک، فرسودگی و نشتی می‌شود. در برخی مواقع نیز آشغال گرفتگی قطعات مانند شیر خروجی باک و گرفتگی ژیگلور کاربراتور در موتور برق های بنزینی یا گرفتگی پمپ یا سوزن انژکتور در موتور برق های دیزلی دلیل ریپ زدن موتور برق است. در موتور برق هایی که با سوخت گازی کار میکنند دیافراگم میکسر گاز یا خشک شدن دیافراگم و آشغال گرفتگی میکسر باعث درست کار نکردن موتور برق می شود. در صورت نیاز با تعویض یا سرویس قطعات میتوان برای برطرف مشکل سوخت رسانی اقدام نمود.

خرابی یا چپقی وایر و ضعیف شدن کویل

خرابی یا چپقی وایر و ضعیف شدن کویل

یکی از قسمت هایی که در بخش سری شمع موتور برق قرار گرفته شده، کویل، چپقی یا وایر نام دارد. قطعات نام برده شده به هر دلیلی بعد از خرابی، استهلاک یا شل شدن باعث ریپ زدن موتور برق می شوند.

کویل به تولید جرقه در شمع کمک می کند، خرابی کویل موجب تضعیف شدن احتراق می شودکه این هم یکی از دلایل درست کار نکردن موتور برق است.

در برخی مواقع کویل سالم است اما وایر دچار مشکل شده است، در چنین شرایطی وایر نمی تواند برق کویل را به درستی به شمع انتقال دهد، همین موضوع یک علت ریپ زدن موتور برق است. بهتر است قبل از اقدام به تعویض کویل حتما وایر و چپقی دستگاه را بررسی کرد.


برای خرید موتور برق و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: