شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

مزایا و معایب موتور برق سایلنت

مزایا و معایب موتور برق سایلنت منجر می شود تا با بررسی کامل شرایط و نوع کاربری، موتور برق مناسبی خریداری کنید. در ادامه به بررسی کاربرد، عملکرد و مزایا و معایب موتور برق سایلنت میپردازیم.

برای اطلاع از قیمت و نحوه فروش موتور برق با کارشناسان آبادیزل تماس حاصل فرمایید.


بهترین موتور برق بی صدا

معایب موتور برق سایلنت

کاربرد موتور برق بی صدا

پنل کنترل موتوربرق اینورتری سایلنت

موتور برق سایلنت چگونه ساخته می‌شود؟

کاربرد کانوپی

نحوه انتخاب صحیح موتور برق سایلنت

تفاوت موتور برق کیفی با موتور برق معمولی


آلودگی صوتی از مشکلات رایج موتور برق ها هست. اما در شرایط اضطراری استفاده از موتور برق برای تامین برق امری ضروری است.

موتورهای بی صدا یا اینورترها Inverters برای حل این مشکل طراحی و ساخته شده اند. در این نوع دستگاه ها از صدا خفه کن و فن آوری های جدید کاهش صدا استفاده می شود.

بهترین موتور برق بی صدا

بهترین موتور برق بی صدا

همانطور که می دانید موتور برق بی صدا وسیله ای است که انرژی مکانیکی mechanical را به بنزین یا سوخت دیزل یا حتی روغن oil به برق تبدیل می کند. موتور برق بی صدا مانند دیزل ژنراتور است ، اما در حجم و سر و صدای کمتری و البته علاوه بر گازوئیل یا دیزل، با بنزین نیز کار می کند.

یک موتور برق سایلنت Silent electric motor هرچه کیفیت بالایی داشته باشد، توان high power تولید بالاتر و در عین حال کمترین میزان داغ شدگی موتور را در پی خواهد داشت.

از موتور برق های بی صدا کم مصرف یا موتورهای خاموش یا Off از نوع خانگی غالباً به عنوان موتور برق های بی صدا قابل حمل یا با کیفیت بالا یا موتور برق های بی صدا برای مسافرت و همچنین موتورهای بی صدا یاد می شود. این نوع موتور برق های بی صدا به صورت کیسه ای بوده و دارای حجم و وزن بسیار کمتری نسبت به موتور برق های بی صدا معمولی هستند. در حقیقت Silent دستگاه یا با اتاقکی است که این اتاقک تا حد زیادی مانع از خروج صداهای بلند می شود.

بهترین موتور برق بی صدا

معایب موتور برق سایلنت

هر دستگاهی با یکسری مزایا و معایب راهی بازار می شوند. به همین دلیل نیز افراد با بررسی تمامی جوانب به سراغ خرید دستگاه می روند. معایب موتور برق سایلنت در واقع چندان چشم گیر نیست و می توان از آن ها چشم پوشی کرد. اما دانستن آن ها آگاهی فرد را پیش از خرید افزایش می دهد.

سه مانع برای خرید موتور برق سایلنت وجود داردکه در ادامه به مزایا و معایب موتور برق سایلنت اشاره خواهیم کرد.

  1. وزن سنگین موتور برق (heavy weight)
  2. قیمت بالا (expensive)
  3. نامناسب برای مناطق گرمسیری (Unsuitable environment)

وزن سنگین موتور برق

سایلنت به دلیل داشتن کانوپی و عایق است. این اتاقک فلزی وزن موتور برق را بسیار افزایش می دهد. به طوری که برای استفاده در شرایطی کاربرد دارد که نیازی به حمل و جابجایی بسیار وجود نداشته باشد. البته می توانید با قرار دادن چرخ های کوچک در بخش زیرین دستگاه، به راحتی آن را حمل کنید. موتور برق سایلنت برای مناطقی مناسب است که مسکونی، اداری و تجاری هستند و کم بودن صدا نسبت به وزن اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه نیازی به جابجایی و حمل آن وجود ندارد.

قیمت بالای موتور برق سایلنت

نسبت به سایر مدل ها باز هم به سبک خاص طراحی آن بر می گردد. داشتن اتاقک به مقدار قابل توجهی منجر به افزایش قیمت موتور برق بی صدا می شود.

نامناسب بودن موتور برق سایلنت

برای مناطق گرمسیری، از عواملی است که خریداران ساکن در شرایط اقلیمی گرم را تحت الشعاع قرار می دهد. تمامی مدل های موتور برق با کمک سیستم هواخنک موتور خود را سرد می کنند. به این معنی که موتور باید در معرض هوا باشد یا محلی برای ورود و خروج هوا و تهویه وجود داشته باشد.

در غیر این صورت موتور به دلیل نداشتن سیستم تهویه مناسب به سرعت داغ می شود و ممکن است بسوزد یا به صورت خودکار خاموش شود. اما یک موتور برق سایلنت یا بی صدا، به دلیل داشتن کانوپی و اتاقک تهویه هوای ضعیف تری دارد.

چرا موتور برق سایلنت بخریم؟ در پاسخ باید بگویم که درست است این دستگاه ایرادات مذکور را دارد، اما همانطور که قبلا نیز گفتیم این معایب به قدری نیست که مانع از خرید یک موتور برق سایلنت شود.

تنها کاری که برای جلوگیری از سوختن موتور باید انجام دهید، کاهش ساعات کارکرد دستگاه نسبت به سایرین است. نباید انتظار داشته باشید که موتور برق سایلنت همانند سایر موتور برق ها به صورت مداوم (۸ الی ۹) ساعت کار

معایب موتور برق سایلنت

کاربرد موتور برق بی صدا

اگر شما یک گردشگر هستید و به یک منبع برق سبک و قابل حمل نیاز دارید ، ما موتور برق های بی صدا با کیفیت بالا یا اینورتر inverter را ارائه می دهیم.

موتورهای اینورتر تا سه هزار وات در دسترس هستند و طراحی ویژه آنها به گونه ای است که به راحتی قابل حمل و متحرک هستند.

موتور برق های بی صدا برای کارهای بسیار حساس مانند آزمایشگاه ها Labs ، رایانه ها Computers و لپ تاپ ها و تجهیزات اندازه گیری Measuring equipment و همچنین مکان هایی مانند اردوگاه های تفریحی مانند کوهنوردی و سرگردانی در کویر به دلیل قدرت غیر قابل تحمل مورد استفاده قرار می گیرند. این موتور برق های بی صدا به دلیل مصرف کم سوخت از نظر آلودگی و محیط زیست مناسب هستند.

نکته ای که هنگام استفاده از موتورهای اینورتر باید به خاطر داشته باشید قرار دادن آنها در داخل خانه نیست ، زیرا باعث انتشار مونوکسید کربن می شوند.


بیشتر بخوانید : بهترین موتور برق بی‌صدا یا سایلنت


پنل کنترل موتوربرق اینورتری سایلنت

پنل های کنترل موتور برق شامل اجزای زیر می باشند. که در ادامه به انواع آن ها و مزایا و معایب موتور برق سایلنت اشاره خواهیم کرد.

  • کلید روشن و خاموش (On and off switch)
  • قطع کننده مدار اصلی ( Main circuit breaker)
  • دکمه استارت (Start button)
  • حالت راندمان (Efficiency mode)
  • پورت شارژ باتری (Battery charging port)
  • اتصال پروپان (Propane connection)
  • هشدار کمبود روغن / اضافه بار / چراغ های نشانگر (Oil warning / overload / indicator lights)
  • پنج ولت dc جهت شارژ (Five volts dc for charging)
  • تنظیم بار (Load adjustment)
  • نشانگر میزان کارکرد موتور (Engine performance indicator)
  • پورت موتزی (Parallel port)
  • مدار قطع کن (Break the circuit)
  • خروجی 120 ولت AC با 20 آمپر (120 volt AC output with 20 amps)
  • خروجی 120 ولت AC  با 30 آمپر (120 volt AC output with 30 amps)

پنل کنترل موتوربرق اینورتری سایلنت

موتور برق سایلنت چگونه ساخته می‌شود؟

مزایا و معایب موتور برق سایلنت  این نوع ژنراتورها درون محفظه‌ای عایق صدا Soundproof قرار دارد که میزان سروصدای آن را کم می‌کند. به این محفظه کانوپی می‌گویند. در این نوع موتور برق، از مواد کامپوزیت در درون محفظه استفاده می‌شود. مواد مختلف، فرکانس‌های صوتی متفاوتی را جذب می‌کنند. ممکن است برخی مواد در جذب فرکانس‌های بالا عالی باشند اما فرکانس‌های پایین را جذب نکنند و بالعکس. به همین دلیل در مدرن‌ترین موتور برق‌ های سایلنت، از چند لایه مواد مختلف استفاده می‌شود.

معمولاً در کانوپی، لایه‌هایی متشکل از مواد سخت، نرم و متخلخل به کار گرفته می‌شود. مواد سخت انرژی صوتی را به محفظه برمی‌گردانند؛ مواد نرم و متخلخل انرژی صوتی را جذب نموده و آن را به گرما تبدیل می‌کنند. پنل های نازک مواد، از هم جدا هستند و میان آن‌ها لایه‌ای هوا قرار دارد.

کاربرد موتور برق بی صدا

کاربرد کانوپی

این قطعه به عنوان یک اتاقک یا محفظه برای موتور برق تعریف می شود. یکی از خصوصیات و ویژگی هایی که این قطعه دارد این است که دارای عایق بندی صوتی بسیار مناسبی است که می توان گفت این عایق بندی صدای ژنراتور را بسیار کم می‌کند و سر و صداهایی را که در حین کار تولید می‌شود کاهش می‌دهد. به همین دلیل در ساختار موتور های سایلنت Silent این اتاق را با نام سایلنسر یا حتی صدا خفه کن نیز می شناسند در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی ها و خصوصیات کانوپی و همچنین ضرورت استفاده از آن برای یک موتور برق توضیحاتی ارائه کنیم. عملکرد این محفظه به صورتی است که تمامی صدای آن را مهار می کند.

یکی دیگر از مزایای که کانوپی دارد این است که می تواند از دیزل ژنراتور در شرایط اقلیمی متفاوت حفاظت کند. این محفظه می تواند به عنوان یک عایق در برابر هوای سرد و گرم عمل کند.


بیشتر بخوانید : کانوپی چیست و چه کاربردی دارد؟


کاربرد کانوپی چیست؟

نحوه انتخاب صحیح موتور برق سایلنت

در این مقاله مزایا و معایب موتور برق سایلنت علاوه بر مطالب گفته شده قصد داریم به طور کلی برای انتخاب موتور برق چند نکته را به شما بگوییم.پس با آبادیزل همراه باشید.

  1. شما باید بدانید با این موتور برق چه تعداد دستگاه قرار است روشن شود.
  2. شما باید نوع دستگاه‌هایی هم که نیاز به روشنایی دارند را نیز مشخص کنید.
  3. شما باید میزان توان مصرفی خود را نیز شخص کنید و بدانید هر دستگاهی در زمان استفاده از موتور برق چقدر قرار است روشن بماند.
  4. ضریب ایمنی را محاسبه کنید. شما برای جلوگیری از کاهش شدت جریان ۱۰ درصد به کل توان مصرفی اضافه نمایید.
  5. نوع سوخت مصرفی در دسترس شما کدام است؟ آن را مشخص کنید. تا با در دسترس‌ترین نوع سوخت موتور برق خود را انتخاب کنید.
  6. خدمات پس از فروش را جدی بگیرید. باید موتوربرقی را انتخاب نمایید که از خدمات و پشتیبانی پس از فروش خوبی برخوردار باشد.
  7. اگر نیاز به برق زیادی دارید و احتیاج به موتور برق برای جوشکاری دارید، می‌توانید از موتور برق‌ بزرگ صنعتی و پر بازده استفاده کنید.

نحوه انتخاب صحیح موتور برق سایلنت

تفاوت موتور برق کیفی با موتور برق معمولی

عمده تفاوت موتور های بی صدا با موتور برق های معمولی در دو مورد اساسی است. مورد اول کم مصرف و کم صدا بودن آن است. این به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای است که در ساخت موتور برق های اینورتری یا موتور برق های بی صدا قرار داده اند.

مورد دوم قیمت آن می باشد که موتور برق های بی صدا نسبت به موتور برق های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و در نتیجه کسانی که به دلیل قیمت و هزینه های نگهداری از موتور برق های بی صدا می گذرند باید این تفکر را تصیح کنیم که اگر به صورت درست و صحیح از این موتور برق استفاده کنیم بسیار قابل اعتماد بوده و هرگز به تعمیر نیازی نخواهد داشت.

بهترین موتور برق بی صدا


برای خرید موتور برق و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
کاظم صاحب هنر
ارسال شده در : شنبه 24 دی 1401

سلام. موتوربرق سایلنت 3 کیلووات موجود هست؟ برای خرید موتور برق باید چیکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 بهمن 1401

سلام.وقت بخیر برای گرفتن مشاوره رایگان و اطلاع از موجودی و قیمت روز محصولات با شماره دفتر فروش شرکت آبادیزل تماس بگیرید. 02133992294 02133914084 02133927263 شنبه تا چهارشنبه 10-17 با تشکر