شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

چگونه موتور برق را برق خانگی متصل کنیم

قطع برق یکی از معضلاتی است که برای ساکنین ساختمان ها ایجاد می شود برای تامین برق مورد نیاز خانگی راهی جز استفاده از تجهیزات برق اضطراری وجود ندارد.

ما در ادامه به چگونه موتور برق را برق خانگی متصل کنیم و راه های دیگر آن را به شما توضیح می دهیم.

برای اطلاع از قیمت موتور برق و نحوه فروش موتور برق و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.


نکات مهم در استفاده از موتور برق برای ساختمان

نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

نصب موتور برق مستقیم و غیر مستقیم

موتور برق بی صدا


یکی از رایج ترین تجهیزات برق اضطراری در ساختمان ها موتور برق یا ژنراتور هستند که در زمان قطعی برق شهری،می تواند در مدار قرار گرفته و برق مورد نیاز را از طریق سوخت گاز، بنزین و یا گازوئیلی خود تامین کنند.

نکات مهم در استفاده از موتور برق

نکات مهم در استفاده از موتور برق برای ساختمان

بعد از خرید موتور برق لطفا دفترچه راهنمای دستگاه رو با دقت مطالعه کنید معمولا نحوه استفاده از موتورهای برق در ساختمان و تمامی نکات ایمنی و اصول استاندارد درون دفترچه ذکر شده در هر صورت نکات ایمنی رعایت چند مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

کلید قطع کننده

(کلید قطع کننده Breaker switch) قبل از روشن کردن و شروع کار با دستگاه ژنراتور خود باید کلید قطع کننده مدار را خاموش کنید که برای کنترل خروجی برق است. البته پس از روشن کردن و گرم شدن موتور برق می بایست مجددا آن را روشن کنید.

رعایت فاصله استاندارد

(فاصله استاندارد Standard distance) در گام نخست بهتر است به فاصله استاندارد نصب موتورهای برق به درب و پنجره ساختمان خود توجه داشته باشید و آن ها را در یک مکان مناسبی نصب کنید تا از سر و صدای ایجاد شده آن ها و مشکلات ناشی از آن ها در امان باشید.

فیلتر هوا

(فیلتر هوا air filter) قبل از روشن کردن موتور برق بهتر است به فیلتر هوا هم توجه ویژه ای داشته باشید تا پس از سالم بودن و تمیز بودن آن اقدام به روشن کردن دستگاه کنید و در غیر این صورت حتما موارد را بررسی کرده و با رفع موانع یا تعویض فیلتر هوا دستگاه را روشن کنید.

سوخت دستگاه

(سوخت دستگاه ژنراتور Device fuel) قبل از استفاده دستگاه باید به  میزان سوخت توجه داشته باشید. در صورت کافی بودن سوخت در مخزن دستگاه و حصول اطمینان از آن بهتر است اقدام به روشن کردن و استفاده از موتور برق خود کنید.

میزان روغن 

(میزان روغن amount of oil) ضمن اینکه باید به میزان روغن مصرفی دستگاه نیز طبق استاندارد خود باید توجه داشته باشید.

به طور کلی باید به صورت ماهانه ژنراتورها را بررسی نموده و از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید.

توجه داشته باشید با در نظر گرفتن هر یک از موارد ایمنی نسبت به روشن کردن و استفاده از آن ها اقدام کنید.

نکات مهم در استفاده از موتور برق

نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

برای جلوگیری از مشکلات ناشی از پریز های برق و آسیب دیدن دستگاه های خود بهتر از قبل از روشن کردن دستگاه سوئیچ قطع کننده مدار را خاموش کرده تا خروجی برق را بتوان کنترل نمود. از اتصال موتور برق یا ژنراتور به برق ساختمان خودداری کنید.

قبل روشن کردن دستگاه و گرم کردن آن با روشن کردن این کلید، برق در خروجی دستگاه جریان می یابد و موتور برق مورد نظر با تأمین برق سیستم شروع به کار می کند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید موتور برق ها را مستقیما به پریز برق متصل کنید.

این عملیات ممکن است به وسایل برقی شما آسیب های جدی وارد کند. بنابراین برای متصل کردن موتور برق به برق ساختمان به جای متصل کردن دستگاه به پریز برق به صورت دیواری می بایست همان سوئیچ برق را در موتورهای برق پیش از روشن کردن  روی حالت (OFF خاموش) قرار دهید و پس از گرم شدن دستگاه مجددا آن را روشن کنید.


بیشتر بخوانید : آموزش راه اندازی موتور برق بنزینی


نصب موتور برق مستقیم و غیر مستقیم

در این قسمت می خواهیم به راهنمای نصب و راه اندازی دستگاه بپردازیم.

موتور برق ها به دو صورت قابلیت نصب و راه اندازی دارند، یکی نصب مستقیم و دیگری نصب غیر مستقیم.

در این قسمت می خواهیم به سراغ نصب مستقیم موتور برق به مصرف کننده برویم که با کمک کابل رابط انجام می شود.

نصب موتور برق به وسیله کابل رابط یکی از ساده ترین روش ها است اما توجه داشته باشید که در این روش شما با یک سری محدودیت ها مواجه هستید چرا که هر موتور برق غالباً بین (1 یا 2) عدد خروجی کابل برق دارد.

بنابراین شما اولاً باید جریان برق مصرفی دستگاه برقی خود را بکاپ بگیرید تا مطمئن شوید که موتور برق توان تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز آن را دارد و دوماً تنها می توانید یک الی دو عدد از لوازم برقی خود را به موتور برق وصل کنید.

روش نصب به این صورت است که ابتدا کابل رابط را به وسیله برقی مورد نظر خود اتصال داده و سپس طرف دیگر کابل را به ترمینال موجود بر روی موتور برق وصل می کنید.

موتور برق چیست؟

همچنین بخوانید
 کارواش صنعتی و خانگی دو نوع کارواش هستند که به منظور شستشوی خودروها و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع کارواش تفاوت‌هایی در مقیاس، قدرت و کاربردهای خود دارند. در این مقاله به معرفی انواع کارواش بر اساس کاربرد پاسخ میدهیم.
الکتروژن یا موتوژن، دو کمپانی بزرگ معتبر ایرانی هستند که دینام یا الکتروموتورهای سه فاز و تک فاز تولید و راهی بازار میکنند. در ادامه با مقاله تفاوت موتوژن با الکتروژن آشنا خواهیم شد، پس با آبادیزل همراه باشید.
فلوتر یا قطع کن پمپ آب چیست؟ پمپ‌های آب از جمله تجهیزات بسیار حیاتی در سیستم‌های آبیاری، صنعتی و خانگی به شمار می‌روند. این پمپ‌ها به منظور انتقال آب از یک منبع به مقصد نهایی استفاده می‌شوند.
در صنعت، خطوط تولید کارخانه‌ها نقش بسیار حیاتی در فرآیند تولید و توزیع محصولات ایفا می‌کنند. به منظور بهبود کارایی و عملکرد این خطوط تولید، استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته امری ضروری است. یکی از اجزای اصلی و حیاتی در خطوط تولید صنعتی، گیربکس‌های صنعتی هستند که نقش بسیار مهمی در انتقال قدرت و کنترل سرعت ماشین‌آلات و دستگاه‌های مختلف دارند. گیربکس صنعتی یک دستگاه مکانیکی است که برای تغییر سرعت و افزایش گشتاور در سیستم‌های متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: