شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست؟

امروزه پمپ ها نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند. به دلیل کاربرد ها و شباهت های زیادی که بین این دو پمپ وجود دارد. بهتر است قبل از این که به بیان تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست؟ بپردازیم شما را با تعریفی از هر کدام پمپ ها آشنا کنیم. پمپ‌ ها به منظور انتقال آب از چاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ های شناور یا خطی مانند پمپ کفکش جزء پمپ‌ های مستغرق (فرو رفته در آب) هستند. این پمپ ها بین کشاورزان کاربرد زیادی دارد.

خرید پمپ خطی و زمینی


مزایا و معایب پمپ خطی و زمینی

کابل های پمپ های مستغرق

پمپ کف چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ مستغرق چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

نکات مهم حین نصب و نگهداری پمپ آب زمینی

کاربرد های پمپ خطی و زمینی

راهنمای خرید پمپ آب خطی و زمینی آبا دیزل


مزایا و معایب پمپ خطی و زمینی

پمپ آب زمینی یک راه حل عالی برای هر نوع نیاز در آب های تمیز هستند. این پمپ ها برای پمپاژ آب از منابع سطحی مانند چشمه ها، مخازن، چاه های کم عمق و یا استفاده های خانگی طراحی شده اند. رایج ترین نوع پمپ های زمینی، پمپ آب سانتریفیوژ است که از طریق پروانه ها مایعات را به سمت بیرون هدایت می کنند.

ما در ادامه مقاله به مزایا و معایب و تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست؟ اشاره می کنیم.

 پمپ خطی و زمینی

  1. پمپ سیرکولاتور خطی قابلیت تحمل دمای بیشتری را نسبت به نوع زمینی خود دارد.
  2. معمولا پمپ های سیرکولاتور خطی بدون تغییر و بسیار راحت در مدار قرار می گیرند.
  3. پمپ سیرکولاتور زمینی روی شاسی قرار می گیرد. همچنین برای استفاده از آن در مدار باید اتصالاتی به آن افزوده شود.
  4. سیرکولاتور خطی تنها برای تامین دبی (میزان آبدهی) اما نوع زمینی برای هد و دبی طراحی شده است.
  5. به همین خاطر است که نوع خطی ارتفاع و دبی بسیار کمتری از نوع زمینی را تامین میکند.
  6. در مدل خطی ورودی و خروجی در یک خط قرار دارند. در حالیکه در پمپ آب زمینی عمود بر هم هستند.
  7. محور پمپ توسط یک اتصال مکانیکی در پایین پمپ به یک جداکننده گاز یا محافظ وصل می‌ شود.
  8. مایعات چاه از طریق یک توری ورودی وارد پمپ شده و توسط مراحل پمپ به بالا ارسال می‌ شوند. 
  9. پمپ آب زمینی باید در مکان های خشک و به دور از آب، نصب گردند.

تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست؟

کابل های پمپ های مستغرق

این کابل های مخصوص برای استفاده یک پمپ مستغرق در چاه عمیق و یا در شرایط سخت طراحی شده است. معمولا این کابـل ها برای این کاربرد دارند که باید با دوام و قابل اعتماد باشد زیرا محیط و محل نصب می‌ تواند به شدت خشن باشد. کابل پمپ شناور باید در آب نمک و آب شیرین استفاده گردد.

همچنین این کابل ها برای دفن مستقیم و قرار گیری در دیوار چاه مناسب هست. از لحاظ فیزیکی نصب کابل پمپ شناور محدود است. تولید کنندگان کابل باید این عوامل در نظر داشته باشند و به بالاترین درجه ممکن از قابلیت پمپ به اطمینان برسند.

سایز و شکل کابل پمپ شناور می‌ تواند بسته به نوع و عمق چاه مورد استفاده قرار گیرد. کابل‌ های پمپ‌ ها در انواع چند رسانا و تک رسانا تولید می‌ شوند و می‌ توانند دارای سطح مقطع گرد یا صاف باشند.

برخی از انواع کابل دارای سیم‌ های کنترلی و نیز رسانای برق قدرت برای نیز موتور هستند. رساناها اغلب دارای کد رنگی شناسایی هستند و پوشش کلی کابل نیز ممکن است به صورت رنگی کد گذاری شود.

پمپ های مستغرق

پمپ کف چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ زمینی از پمپ های سیرکولاتور (سیرکوله) گریز از مرکز از نوع خطی به حساب می آید. پمپ های سیرکولاتور گریز از مرکز در دو نوع زمینی و خطی تولید می شوند. تفاوت پمپ زمینی و پمپ خطی در این است که پمپ زمینی هم دبی و هم فشار ایجاد می کند. در حالی که پمپ خطی فقط دبی (میزان آبدهی) ایجاد می کنند. استفاده این پمپ ها نیز متفاوت هستند. پمپ های زمینی برای مدار سیرکولاتور گرمایش و از پمپ خطی برای سیرکولاتور آب گرم مصرفی استفاده می شوند.

پمپ کف چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ مستغرق چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

پمپ مستغرق یا (ESP) دستگاهیست که دارای یک آب‌ بندی هرمتیک با اتصال نزدیک به بدنه پمپ هستند. کل این دستگاه در سیالی که باید پمپ شود مستغرق می‌ باشد. کاربرد اصلی پمپ های مستغرق از کاویتاسیون (حفره زایی) در پمپ جلوگیری می کند. مشکل کاویتاسیون به دلیل اختلاف ارتفاع بین پمپ و سطح مایع به وجود می‌ آید.

پمپ‌ های شناور مایع را به سطح انتقال می‌ دهند و در مقابل آن جت پمپ‌ ها قرار دارند که سیال را می‌ کشند. اساسا پمپ‌ های مستغرق (غوطه ور شده در آب) از جت پمپ‌ ها کارآمد تر می باشند.

 این پمپ ها کاربرد های بسیار زیادی دارد. معمولا پمپ‌‌های تک مرحله‌ ای برای پمپاژ آب زهکشی، پمپاژ فاضلاب و پمپاژ دوغاب و پمپ‌ های عمومی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ‌ مستغرق همچنین در فیلترهای آبگیر کاربرد فراوانی دارد.

پمـپ‌ های شناور چند مرحله‌ ای به طور معمول به پایین چاه می‌ روند و برای استخراج آب از چاه آب و استخراج نفت خام از چاه‌ های نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ مستغرق چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

نکات مهم حین نصب و نگهداری پمپ آب زمینی

پمپ های زمینی و خطی از نوع سیرکولاتور می باشند و همه پمپ ها در دو دسته ی زمینی و خطی تولید می شوند.پمپ های زمینی و خطی تفاوت های بسیار مهمی دارند که در ادامه تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست؟ میپردازیم.

  1. در طول زمان به صورت مداوم قطعات پمپ را برسی کنید
  2. از تمیز بودن پروانه پمپ آب نباید غافل شد.
  3. در فصل سرما از یخ زدگی پمپ آب باید جلوگیری شود.
  4. اجازه ندهید پمپ بدون آب و خشک کارکند.
  5. در زمان هایی که احساس کردید جریان آب قطع شده و یا دارای فشار بسیار کمی است، اجازه کار به پمپ آب ندهید.
  6. تعمیرات پمپ آب حتما باید توسط یک متخصص مجرب انجام شود
  7. پمپ بایستی مطابق شرایط بهره برداری خواسته شده ای که پمپ و جنس قطعات بر اساس آن انتخاب و تست شده است مورد استفاده قرار گیرد.
  8. اگر پمپ بلافاصله بعد از رسیدن به محل بهره برداری، راه اندازی نگردد بایستی در جای تمیز و خشکی که تغییرات دمایی کمی دارد انبار گردد.

نکات مهم حین نصب و نگهداری پمپ آب زمینی

کاربرد های پمپ خطی و زمینی

این نوع از پمپ ها نقش مهمی در زندگی امروزه ما دارند و در طیف وسیعی از کاربرد ها استفاده می شود که ما در ادامه به کاربرد و تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست اشاره خواهیم کرد.

  1. استفاده در مصارف آبرسانی و آتش نشانی
  2. گردش آب گرم 
  3. استفاده در مصارف خانگی و ساختمان های مسکونی
  4. تقویت فشار آب (افزایش فشار)
  5. استفاده در مصارف کشاورزی، صنعتی و تجاری
  6. استفاده در ویلا ها
  7. جهت سیرکولاسیون آب گرم و سرد
  8. تامین آب

کاربرد های پمپ خطی و زمینی

راهنمای خرید پمپ آب خطی و زمینی آبا دیزل

ما در این مقاله راجع تفاوت پمپ خطی و زمینی چیست؟ و کاربرد های آن پرداخته ایم.

امیدوارم که این مقاله مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه شما می توانید برای خرید یا اطلاعات بیشتر با

کارشناسان ما که تجربه بالایی در این زمینه دارند مشورت کنید. تا از بهترین و مناسب ترین نوع پمپ بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در بالای سایت تماس بگیرید.

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: