شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راهنمای انتخاب پمپ کف کش

راهنمای انتخاب پمپ کف کش، پمپ های کفکش یکی از انواع پمپ های انتقال دهنده آب و مایعات است که در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، فارم های پرورش ماهی، صنایع غذایی، فواره ها کاربرد دارند.

برای خرید کفکش یا قیمت پمپ کفکش و راهنمایی بیشتر با کارشناسان آبادیزل مشورت بگیرید.

در ادامه مقاله بیشتر می خوانیم:


نحوه کار پمپ های کفکش

بررسی ویژگی های مهم در انتخاب پمپ کف کش

راهنمای انتخاب پمپ کفکش مناسب چاه


راهنمای خرید بهترین پمپ آب کف کش

در این مقاله کارشناسان خبره آبادیزل با بیش از 12 سال تجربه در زمینه خرید و فروش ابزارآلات صنعتی و کشاورزی شما کاربران عزیز را در زمینه انتخاب پمپ آب کف کش مشاوره خواهند داد تا بتوانید پس از خواندن این مقاله با ویژگی های پمپ کف کش که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید بیشتر آشنا شوید و با دید تخصصی تری نسبت به انتخاب بهترین پمپ کف کش مورد نیازتان بپردازید.

نحوه انتخاب پمپ کفکش و بررسی راهنمای خرید پمپ کف کش در این کسب و کارها از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است زیرا انتخاب پمپ آب کفکش مناسب به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد و انتخاب اشتباه پمپ می تواند پاسخ گوی نیازهایتان نباشد و یا باعث افزایش هزینه هایتان شود.

نحوه کار پمپ های کفکش

پمپ های کفکش از دسته پمپ های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز به شمار می روند که به صورت کامل در مایع غرق می شوند و یک موتور الکتریکی، پروانه های پمپ را به حرکت درمی آورد و بدین صورت مایع به مرکز پمپ و پای پره های پروانه وارد می شود و همراه پروانه به دوران درمی آید لذا انرژی جنبشی آن افزایش می یابد و در اثر نیروی گریز از مرکز به طرف خروجی پمپ پرتاب می شود و از طریق لوله های تعبیه شده به بالا منتقل می شود.

نحوه انتخاب کفکش

بررسی ویژگی های مهم در انتخاب پمپ کف کش

پمپ های کفکش از نظر ساختار و پمپاژ کردن آب انواع مختلفی دارند که نیاز است قبل از انتخاب پمپ کفکش با انواع آن ها آشنا شوید.

  • پمپ کفش آب از بغل: دهانه خروجی که آب از آن پمپاژ می شود در بغل دستگاه قرار دارد.
  • پمپ کفکش آب از رو: دهانه خروجی  در قسمت بالای پمپ قرار دارد و به دلیل این مزیت پمپ فضای کمتری اشغال می کند و سیستم خنک کاری بهتری دارد.
  • پمپ کفش کش ساده(بدون قطع کن یا بدون فلوتر): دلیل اطلاق این نام به این دسته از پمپ ها سیستم استارت و خاموش دستی آن است که اپراتور باید دستگاه را روشن و پس از اتمام کار به صورت دستی نیز خاموش کند. این نوع از پمپ های به دلیل فلوتر نداشتن امکان خاموشی  خودکار را ندارند و ممکن است توسط اپراتور در زمان مناسب خاموش نشود و دستگاه خشک کار کند و موتور آن بسوزد.
  • پمپ کفکش فلوتر دار: پمپ های کفکش فلوتردار یا قطع کن برقی بر اساس سطح میزان آب به صورت خودکار جریان را قطع و وصل می کنند و اتوماتیک روشن و پس از اتمام کار به صورت خودکار خاموش می شوند.
  • پمپ کفکش بادی(پنوماتیک): پمپ های کفکش بادی یا پنوماتیک برای محیط های پر خطر مثل منهول یا چاه توسعه داده شده اند و قابلیت کار بدون برق با دبی و فشار بالا را دارند.
  • پمپ کفش برقی ضد انفجار: این دسته از پمپ مناسب انتقال سیالات قابل اشتعال و انفجار، سیالات شیمیایی، نفت و مشتقات آن هستند.
  • پمپ کف کفش خازن داخل
  • پمپ کف کش خازن بیرون

در ادامه این مقاله به سراغ مهمترین ویزگی های پمپ کفکش که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید تا خریدی مناسب و مطمینی داشته باشید می رویم و به موشکافی هر کدام از موارد میپردازیم تا اگر به دنبال راهنمای انتخاب پمپ کفکش استخر، راهنمای انتخاب پمپ کفکش چاه یا راهنمای انتخاب پمپ کفکش هر منبعی دیگر بوده اید این مقاله بتواند پاسخ گوی تمام سوالاتتان باشد و ابهامات شما را برطرف کند.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع دلیل سوختن پمپ کفکش و راه های جلوگیری از آن به مقاله مراجعه کنید.


تکفاز یا سه فاز بودن پمپ آب کفکش

شاید عبارت کفکش تکفاز بخریم یا سه فاز یکی از اولین سوالاتی باشد که در هنگام خرید پمپ کفکش به آن برخورده باشید و بین دوراهی مانده باشید که کدام یک مناسب شماست پس در ادامه به بررسی و کاربرد کفکش تک فاز و سه فاز پرداخته ایم.

پمپ های کف کش در دو مدل تک فاز و سه فاز در بازار موجود هستند که مدل تک فاز آن همانطور که از نامش پیداست داری قدرت کمتری نسبت به مدل سه فاز آن است و مناسب چاه هایی با عمق کم هستند و برای مصارف خانگی، تخلیه استخر و تخلیه آب چاه زمین های کشاورزی کاربرد دارند.

 راهنمای خرید پمپ کف کش

اما مدل سه فاز پمپ های کفکش دارای قدرت بیشتری هستند و نیازمند برق سه فاز  برای پمپاژ آب هستند و می توان از آن برای پمپاژ آب چاه های عمیق، استفاده در تاسیسات صنعتی و تجاری و زمین های زراعی بزرگ استفاده کرد.

نوع سیال پمپ کفکش

پمپ های کفکش مناسب انتقال سیال فاقد ذرات جامد تا حد مشخص شده ای هستند و نباید بیش از حد مجاز مورد استفاده قرار گیرند و در صورت وجود گل و لای و ذرات جامد در آب باید به سراغ پمپ های لجن کش بروید در غیر این صورت پمپ کف کش شما آسیب خواهد دید.

هد پمپ یا ارتفاع پمپاژ پمپ

یکی از مهمترین مشخصات فنی هر پمپ کفکش هد پمپ یا ارتفاع پمپاژ پمپ است و بیانگر آن است که ارتفاع دستگاه پمپ کفکش چقدر باشد و توانایی پمپاژ آب تا چه ارتفاعی را داشته باشد.این ویژگی تحت عنوان هد پمپ در جدول مشخصات ذکر می شود و تحت پارامتر متر بیان می شود به عنوان مثال پمپ کفکشی که هد آن 15 متر تعیین شده است توانایی پمپاژ آب تا ارتفاع 15 متر را دارا است.

توصیه ما این است که عمق استخر، چاه و یا هر منبعی که قصد پمپاژ آب از آن را دارید اندازه بگیرید و در هنگام خرید  بهترین پمپ آب کف کش با هد پمپ مقایسه کنید و با توجه به نیازتان پمپی با ارتفاع پمپاژ مناسب تهیه کنید.

اندازه دهانه پمپ کفکش

اندازه دهانه پمپ های کفکش، دبی یا میزان حجم آبی که پمپ در یک مدت زمان مشخص پمپاژ می کند را نشان می دهد و در هنگام خرید پمپ کفکش شما باید با توجه به حجم آبی که قصد پمپاژ آن دارید پمپ با قطر دهانه مناسب انتخاب کنید.

به طور معمول پمپ های کفکش تک فاز دارای اندازه دهانه 1/4، 1، 2 و 3 اینچ هستند و قطر دهانه پمپ های کفکش سه فاز 2، 3، 4 و 6 است.


برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با پمپ کفکش به مقاله پمپ کف کش چیست و چه کاربردی دارد؟ مراجعه کنید.


ویژگی های پمپ کف کش

سایز لوله خارجی پمپ کفکش

سایز لوله خارجی پمپ کفکش باید اندازه قطر دهانه چاه باشد تا دستگاه به درستی به کار خود ادامه دهد.

جنس پروانه پمپ کفکش

پروانه پمپ های کفکش وظیفه پمپاژ کردن آب را بر عهده دارند و یکی از قطعاتی هستند که بیشترین درگیری را با آب دارند در نتیجه جنس موادی که پروانه پمپ کفکش از آن ساخته شده است بسیار اهمیت دارد زیرا می تواند در طولانی مدت دچار استهلاک و زنگ زدی شود و پمپ به درستی کار نکند.

جنس پروانه پمپ های کفکش از جنس چدن، استیل، برنج، تکنوپلیمر و نوریل است که مقاومت بالایی دارند و در اکسیداسیون و زنگ زدگی در آب مقاوم هستند.

جنس بدنه پمپ کفکش

جنس بدنه پمپ کفکش نیز از دیگر فاکتورهای خرید این نوع از پمپ ها است زیرا همیشه از پمپ های کفکش برای پمپاژ آب خالص مورد استفاده قرار نمی گیرد و امکان شور، اسیدی یا قلیایی بودن مایع وجود دارد و باید پمپ کفکش با بدنه مناسب انتخاب کنید تا دچار خوردگی نشود.

کاربرد پمپ کف کش

 به طور معمول جنس بدنه پمپ های کفکش از استیل، چدن، آلومینیوم و پلاستیک ساخته می شود به عنوان مثال کفکش با بدنه پلاستیک یا استیل مناسب پمپاژ آب هایی اسیدی یا شور است.

همچنین از کفکش استیل یا چدنی به  ترتیب برای مناطقی که دارای آب شور و برای پمپاژ کردن آب آشامیدنی و قابل شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق بندی مناسب پمپ پمپ کفکش

پمپ کفکش کاملا در آب قرار می گیرد و مستغرق می شود از این رو عایق بندی مناسب پمپ کفکش از اهمیت بسیار بالای برخوردار تا آب به داخل دستگاه نفوذ نکند و باعث خرابی آن نشود. جنس بدنه کفکش معمولا از موادی که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند ساخته می شود و اتصالات آن به خوبی مهر و موم می شود.

راهنمای انتخاب پمپ کفکش مناسب استخر

برای انتخاب کفکش مناسب استخر نیازمند این هستید که حجم آب داخل استخر خود را در نظر بگیرید که براین اساس کفکش های تک فاز مناسب تخلیه اب استخرهای کوچک و کفکش های سه فاز مناسب تخلیه اب استخرهای بزرگ هستند.همچنین دسترسی به برق سه فاز نیز اهمیت دارد و باید اطمینان داشته باشید که در مکانی که قصد استفاده از پمپ کفکش سه فاز را دارید برق سه فاز وجود داشته باشد.

فاکتوری دیگر در انتخاب پمپ کفکش اهمیت دارد مدت زمان تخلیه آب است که رابطه مستقیمی با دبی محصول و قطر دهانه خروجی پمپ دارد که در صورتی که زمان تخلیه آب برای شما اهمیت دارد کفکش با قطر دهانه بزرگتر و آبدهی بیشتر انتخاب کنید. همچنین نوع سایل داخل استخر نیز اهمیت دارد که آب خالص باشد پمپ کفکش پاسخ گوی شما خواهد بود اما دارای گل و لای، لجن یا ذرات جامل است بهتر است به سراغ لجن کش ها بروید.

جهت انتخاب موتور برق مناسب برای پمپ آب، میتوانید مقاله راهنمای خرید موتور برق پمپ کف کش را مطالعه نمایید. 

راهنمای انتخاب پمپ کفکش مناسب چاه

فاکتور مهمی در انتخاب پمپ کفکش مناسب استخر بسیار اهمیت دارد عمق آن است که کفکش های تکفاز مناسب چاه های کم عمق و کفکش های سه فاز مناسب چاه های عمیق است. میزان هد یا ارتفاع پمپاژ پمپ مناسب چاه نیز به عمق آن و میزان فاصله چاه از منبعی که آب چاه پس از تخلیه در آن ذخیره می شود بستگی دارد و به صورت زیر محاسبه می شود

میزان هد لازم برای پپماژ آب از داخل چاه + میزان هد لازم برای انتقال آب از لب چاه تا منبعی ذخیره آب=میزان هد یا ارتفاع پمپاژ

نکته: بخشی از هد پمپ برای انتقال آب روی سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد که برای محاسبه میزان هد پمپ برای انتقال آب روی سطح زمین می توانید عدد هد را در 10 ضرب کنید. به عنوان مثال یک کفکش ده متری توانایی پمپاژ آب به فاصله 100 متر روی سطح زمین را دارد.

همچنین کارشناسان ابادیزل به شما کاربران عزیز توصیه می کند که تنها از دو سوم ظرفیت یک پمپ کفکش استفاده شود تا دستگاه به درستی به  کار خود ادامه دهد، به پمپ فشار نشود عمر آن افزایش یابد به عنوان مثال پمپ کفکش با هد 90 متر مناسب چاه با عمق 60 متر است. 

سخن پایانی:

در این این مقاله سعی کردیم تا با بررسی مهم ترین ویژگی های پمپ کف کش که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید به سوالات و ابهامات شما پاسخ دهیم و شما را با کاربرد پمپ کف کش بیشتر آشنا کنیم. اما از آنجایی که انتخاب پمپ آب کفکش مناسب نیاز به مشاوره و نظر متخصصان دارد کارشناسان آبادیزل با افتخار پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود و شما را در انتخاب پمپ آب کف کش مناسب کسب و کارتان راهنمایی خواهند کرد تنها کافیست تا با مشاوران ما تماس بگیرید.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع نگهداری پمپ کفکش و لجن کش به مقاله مراجعه کنید.


برای خرید و مشاوره در مورد انواع کفکش با ما تماس بگیرید. شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴


faq

پمپ های کفکش از نظر ساختار و پمپاژ کردن آب انواع مختلفی دارند که نیاز است قبل از انتخاب پمپ کفکش با انواع آن ها آشنا شوید.

  • پمپ کفش آب از بغل: دهانه خروجی که آب از آن پمپاژ می شود در بغل دستگاه قرار دارد.
  • پمپ کفکش آب از رو: دهانه خروجی  در قسمت بالای پمپ قرار دارد و به دلیل این مزیت پمپ فضای کمتری اشغال می کند و سیستم خنک کاری بهتری دارد.
  • پمپ کفش کش ساده(بدون قطع کن یا بدون فلوتر): دلیل اطلاق این نام به این دسته از پمپ ها سیستم استارت و خاموش دستی آن است که اپراتور باید دستگاه را روشن و پس از اتمام کار به صورت دستی نیز خاموش کند. این نوع از پمپ های به دلیل فلوتر نداشتن امکان خاموشی  خودکار را ندارند و ممکن است توسط اپراتور در زمان مناسب خاموش نشود و دستگاه خشک کار کند و موتور آن بسوزد.
  • پمپ کفکش فلوتر دار: پمپ های کفکش فلوتردار یا قطع کن برقی بر اساس سطح میزان آب به صورت خودکار جریان را قطع و وصل می کنند و اتوماتیک روشن و پس از اتمام کار به صورت خودکار خاموش می شوند.
  • پمپ کفکش بادی(پنوماتیک): پمپ های کفکش بادی یا پنوماتیک برای محیط های پر خطر مثل منهول یا چاه توسعه داده شده اند و قابلیت کار بدون برق با دبی و فشار بالا را دارند.
  • پمپ کفش برقی ضد انفجار: این دسته از پمپ مناسب انتقال سیالات قابل اشتعال و انفجار، سیالات شیمیایی، نفت و مشتقات آن هستند.
  • پمپ کف کفش خازن داخل
  • پمپ کف کش خازن بیرون

جنس بدنه پمپ کفکش نیز از دیگر فاکتورهای خرید این نوع از پمپ ها است زیرا همیشه از پمپ های کفکش برای پمپاژ آب خالص مورد استفاده قرار نمی گیرد و امکان شور، اسیدی یا قلیایی بودن مایع وجود دارد و باید پمپ کفکش با بدنه مناسب انتخاب کنید تا دچار خوردگی نشود.

پروانه پمپ های کفکش وظیفه پمپاژ کردن آب را بر عهده دارند و یکی از قطعاتی هستند که بیشترین درگیری را با آب دارند در نتیجه جنس موادی که پروانه پمپ کفکش از آن ساخته شده است بسیار اهمیت دارد زیرا می تواند در طولانی مدت دچار استهلاک و زنگ زدی شود و پمپ به درستی کار نکند.

پمپ کفکش کاملا در آب قرار می گیرد و مستغرق می شود از این رو عایق بندی مناسب پمپ کفکش از اهمیت بسیار بالای برخوردار تا آب به داخل دستگاه نفوذ نکند و باعث خرابی آن نشود. جنس بدنه کفکش معمولا از موادی که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند ساخته می شود و اتصالات آن به خوبی مهر و موم می شود.

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: