شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

برق اضطراری چیست؟

برق اضطراری چیست؟ برق اضطراری (Emergency Power) به معنای تأمین برق در شرایط اضطراری یا قطعی برق عمومی است. در صورتی که تأمین برق عمومی قطع شود، سیستم برق اضطراری به عنوان یک منبع برق پشتیبان فعال می‌شود و برق لازم برای ادامه فعالیت برخی تجهیزات یا سیستم‌ها را فراهم می‌کند.

در این مقاله میخواهیم به مبحث اهمیت وجود برق و همچنین برق اظطراری توسط دستگاههایی مانند UPS و دیزل ژنراتور بپردازیم همانطور که میدانید وجود برق در ارگانها وسازمانهایی مانند بانک و بیمارستان‌ها و مراکز مخابراتی و امنیتی و...بسیار واجب میباشد.

جهت جبران این بی برقی از یو پی اس (UPS) و دیزل ژنراتور و گاها موتور برق استفاده میگردد در بعضی مواقع با توجه به اهمیت موضوع هم از دیزل ژنراتور و هم از یو پی اس (UPS) و برق اضطراری استفاده میگردد مکانیزم عمل یو پی اس به این صورت میباشد که توسط تعدادی از باطری ها با توجه به میزان مصرف در زمان بی برقی هنگامی که یو پی اس بین برق شهر و مصرف قرار گرفته در صورت نبودن برق شهر برق آن مکان یا مصرف کننده های مورد نظر از این باطری هایی که در دستگاه یو پی اس وجود دارد تغذیه میگردد در این صورت بی برقی اصلا حس نمیشود به این نوع یو پی اس آنلاین میگویند.

چند مورد از تجهیزات برق اضطراری رایج در بازار

موتور برق یا دیزل ژنراتور: مولد برق یک وسیله است که برق را با استفاده از سوخت سوزان مانند بنزین، گازوئیل یا گاز طبیعی تولید می‌کند. در صورت قطعی برق عمومی، مولد برق به طور خودکار یا دستی راه‌اندازی می‌شود و برق لازم را تأمین می‌کند.

باتری‌های روشنایی اضطراری (Emergency Lighting Batteries): این باتری‌ها برای تأمین نور در شرایط قطعی برق عمومی استفاده می‌شوند. آن‌ها به طور مستقل یا همراه با سیستم روشنایی اضطراری نصب می‌شوند و در صورت قطعی برق، نور را فراهم می‌کنند تا افراد بتوانند به طور ایمن از مکانی خارج شوند یا فعالیت‌های ضروری را ادامه دهند.

سیستم برق پشتیبان UPS (Uninterruptible Power Supply): سیستم UPS یک منبع برق پشتیبان است که در صورت قطعی برق، برق لازم را به تجهیزات و دستگاه‌ها تأمین می‌کند. UPS معمولاً از طریق باتری‌های خود قدرت می‌گیرد و زمان کوتاهی را برای اتصال مولد برق یا بازگرداندن برق عمومی فراهم می‌کند.

برق اضطراری در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، هتل‌ها، تجهیزات حفاظتی و اماکن عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی برق اضطراری حفظ امنیت و ادامه فعالیت در شرایط قطعی برق است.

از معایب دستگاه یو پی اس میتوان به قیمت بالای آن در توانهای بالا اشاره کرد.حال در مورد دیزل ژنراتور و مزایا و معایب آن و همچنین مکانزیم عمل میپردازیم.

در زمان بی برقی که توسط یک برد کنترلر که روی تابلوی امرجنسی دیزل ژنراتور قرار میگیرد بی برقی حس شده و فرمان استارت موتور داده میشود. وبعد از روشن شدن موتور و رسیدن دورموتور  به مقدار مناسب  و رسیدن برق ژنراتور به فرکانس 50  هرتز و ولتاژ 380 ولت فرمان وصل به برق شهر داده میشود.

از مزایای دیزل ژنراتور برای استفاده جهت برق اظطراری قیمت مناسب به خصوص در توانهای بالا و از معایب ژنراتور های دیزلی و بنزینی و گاز سوز جهت برق اظطراری این است که بهبه صورت انلاین و بی وقفه برق وارد مدار نمیگردد. و معمولا پس از حدود 7 الی 20 ثانیه برق وارد مدار شده.که این مورددر بعضی از مکانها به عنوان یک ضعف تلقی میگردد.


سیستم برق پشتیبان UPS (Uninterruptible Power Supply)


در ادامه خواهید دید:

برق اضطراری چیست؟

انواع سیستم برق اضطراری

برق اضطراری سیستم های ایمنی و حفاظتی

منبع تامین کننده برق اضطراری

معایب منبع برق اضطراری

سیستم برق اضطراری بدون وقفه (یو پی اس)

 اینورتر برق اضطراری

چگونه یک سیستم برق اضطراری مناسب برای ساختمان انتخاب کنیم؟

موارد مهم در انتخاب سیستم برق اضطراری

دسته بندی منابع تغذیه کننده اضطراری

دستگاه برق اضطراری یو پی اس

 معرفی اجزای دستگاه UPS

قیمت UPS و انواع دستگاه یو پی اس 

قطع برق شهری یا BLACKOUT

یو پی اس برای دوربین مدار بسته

ویژگی های UPS برای دوربین مدار بسته

مزیت UPS برای دوربین مدار بسته

 خرید دستگاه برق اضطراری


برق اضطراری چیست؟

احتمالا شما هم نام برق اضطراری را شنیده‌اید اما با ماهیت و نحوه کارکرد آن آشنا نیستید. برق اضطراری منبعی مستقل برای انرژی الکتریکی است که در صورت قطع شدن برق متناوب شهری، برق مورد نیاز سیستم‌های الکتریکی را تامین می‌کند. سیستم برق اضطراری می‌تواند شامل باتری، UPS، پنل های خورشیدی یا ژنراتور باشد که بسته به نیاز و کاربردهای مختلف از آن‌ها برای آماده‌سازی سیستم برق‌رسانی جایگزین یا اضطراری استفاده می‌شود.

انواع سیستم برق اضطراری

 شامل موارد زیر می‌شوند که در ادامه به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

  • UPS
  • موتور برق یا ژنراتور
  • اینورتر
  • پنل خورشیدی
  • ژنراتور بادی

برق اضطراری سیستم های ایمنی و حفاظتی

در سیستم های ایمنی و حفاظتی نظیر سیستم اعلام حریق، سیستم دوربین مدار بسته، سیستم اعلام سرقت، برق اضطراری جزو ضروریات سیستم بوده و تامین برق سیستم در مواقع قطعی برق بسیار مهم می باشد. در این سیستم ها از باطری خشک (بدون نیاز به نگهداری) به عنوان منبع تامین برق اضطراری استفاده می شود.

منبع تامین کننده برق اضطراری

منبع تامین کننده برق اضطراری

معمولا ولتاژ تغذیه این سیستم ها ولتاژ 12 و 24 ولت DC می باشد. لذا از یک یا 2 عدد باطری با ولتاژ مناسب که در خود تابلوی اصلی سیستم یا در جعبه تغذیه جداگانه جاسازی می شود، استفاده می کنند.

این باطری ها به مدار الکترونیکی تابلو وصل می گردند و در زمان وجود برق شهر توسط سیستم شارژ و آماده نگه داشته می شوند و هنگام قطع برق شبکه بدون تاخیر وارد مدار شده و برق اضطراری سیستم را تامین می نمایند.

مدت زمان تامین برق اضطراری به ظرفیت باطری ها مورد استفاده و مصرف سیستم بستگی دارد. مشخصات باطری مورد نیاز معمولا در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر می گردد.

معایب این منبع برق اضطراری

درضمن ساختار شیمیایی باطری ها موجب حساسیت آنها به حرارت می باشد. گرم شدن باطری ظرفیت ذخیره سازی انرژی و همچنین عمر باطری را کم می کند. حرارت ایده آل برای باطری بین 22 تا 25 درجه است که حرارت ایده آل محیط های کاری بسته هم می باشد، لذا معمولا نگهداری باطری در خارج از محیط کاری بسته توصیه نمی شود و بعد از مدت معینی که بستگی به کیفیت باطری دارد عمر باطری به پایان می رسد (معمولا بین 2 الی 5 سال) و باید قبل از اینکه باطری کارایی خود را از دست دهد آنرا تعویض نمود.

سیستم برق اضطراری بدون وقفه UPS

سیستم برق اضطراری بدون وقفه UPS

یوپی‌اس یا منبع تغذیه بدون وقفه uninterruptible power supply) UPS) یکی دیگر از منابع تأمین برق اضطراری است. این دستگاه در اصل یک باتری یو پی اس است که درون یک جعبه قرار گرفته است و با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌تواند دستگاه‌هایی را که با خروجی AC کار می‌کنند روشن نگه دارد. این مدت‌زمان می‌تواند از چند دقیقه تا یک ساعت باشد.

بسته به نوع یوپی‌اس می‌توانید چندین دستگاه را به آن متصل کنید. برای مثال اگر رایانه‌تان را به آن وصل کرده باشید، بین چند دقیقه تا چند ساعت بعد از قطع برق همچنان سیستم رایانه را روشن نگه می‌دارد تا بتوانید فایل‌هایی را که باز مانده‌اند ذخیره کنید یا تا چند ساعت به کار روی پروژه ادامه دهید. مخصوصا گیمرها ممکن است به‌شدت به این دستگاه نیاز داشته باشند، چون ممکن است در مرحله دشواری از بازی باشند و هنوز آن را ذخیره نکرده باشند!

یوپی‌اس می‌تواند به‌عنوان محافظ ولتاژ مضاعف هم کار کند. این دستگاه با تنظیم نوسان برق و اختلالات ولتاژ اجازه نمی‌دهد که دستگاه‌های الکترونیکی آسیب برسد. مناطقی که با افت مکرر ولتاژ برق مواجه هستند واقعا به این دستگاه نیاز خواهند داشت.

 اینورتر برق اضطراری

اینورتر وسیله ای الکتریکی است که برق 12 ولت را به 120 ولت تبدیل می کند. معمولاً اینورتر از باتری خودرو تغذیه میشود. اگر بتوانید تقاضای برق خود را در محدوده 200 وات حفظ کنید، اینورتر یک راه حل بسیار آسان و ارزان است.

اینورتر یا مبدل وسیله‌ای است که می‌تواند برق با ولتاژ پایین را به برق با ولتاژ بالاتر تبدیل کند. اینورتر می‌تواند برق 12 ولت را به برق 230 ولت با استفاده از باتری ماشین تبدیل کند و به دلیل آن که در حین کار سرو صدا ایجاد نمی‌کند می‌تواند نسبت به ژنراتور بهتر باشد

چگونه یک سیستم برق اضطراری مناسب برای ساختمان انتخاب کنیم؟

چگونه یک سیستم برق اضطراری مناسب برای ساختمان انتخاب کنیم؟

برای انتخاب سیستم برق‌رسانی جایگزین برای ساختمان باید به نکات مهم زیادی توجه کنید که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • باید بدانید که به چه میزان ولتاژ و توان مصرفی برای وسایل برقی خانه نیاز دارید. توان مورد نیاز برای وسایلی که در زمان قطعی برق باید روشن باشند را جمع کنید و براساس عدد به دست آمده، اینورتر یا ژنراتور مناسبی تهیه کنید.
  • در حالت کلی برای وسایل برقی که مصرف زیادی دارند باید از منبع تغذیه قوی تری استفاده کنید. در چنین شرایطی، ژنراتور نسبت به اینورتر می‌تواند گزینه بسیار بهتری باشد و ولتاژ و جریان بیشتری را برای وسایل برقی تامین کند.
  • اگر قصد دارید برای روشن کردن تجهیزات حساسی مثل تلویزیون از منبع تغذیه اضطراری استفاده کنید باید دقت داشته باشید که ولتاز خروجی از منبع باید به کنترل شده و ثابت باشد تا دستگاه را نسوزاند. برای وسایل حساس استفاده از UPS که می‌توان جریان خروجی از آن را پایدار نگه داشت گزینه مناسب‌تری خواهد بود.
  • در هنگام خرید اینورتر دقت داشته باشد که اینورترها انواع مختلفی دارند و شکل موج ولتاژ خروجی از آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. شکل موج اینورترهای مناسبی که به جای برق متناوب یا شهری استفاده می‌شود باید سینوسی باشد. در هنگام خرید از فروشنده بخواهید که اینورتری که در اختیار شما قرار می‌دهد حتما سینوسی باشد تا بعدا دچار مشکل نشوید. یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توان شکل موج ولتاژ اینورتر را بررسی و مشاهده کرد استفاده از اسیلوسکوپ است.

موارد مهم در انتخاب سیستم برق اضطراری

موارد مهم در انتخاب سیستم برق اضطراری

  • زمان تاخیر بین جایگزینی سیستم اولیه که برق شهریست و سسیستم ثانویه بسیار مهم است.

اگر این زمان از چند میلی ثانیه (20 ms) تجاوز کند، سیستم های کامپیوتری، ریست می‌شوند و اطلاعات لحظه ای آنها از دست می‌رود.

  • ولتاژ سیستم برق اضطراری بسیار مهم است که باید نزدیک به برق شهری باشد. حد اقل 180 ولت و حد اکثر 240 ولت

بیشتر از این مقدار را بالا زدگی ولتاژ و کمتر از این مقدار را پایین زدگی ولتاژ می‌گویند.

  • فرکانس سیستم برق اضطراری باید شبیه به برق شهری باشد که 50 هرتز است. تغییر در فرکانس از درصدی مشخص اگر بیشتر شود، کارکرد برخی لوازم مخصوصاً موتورهای الکتریکی، مختل می‌شود.
  • شکل موج ولتاژ خروجی سیستم برق اضطراری میبایستی سینوسی یا حداقل نزدیک به سینوسی، مثلا شبه سینوسی باشد. شکل موج ولتاژ خروجی بسیار مهم است موتورهای الکتریکی با موج سینوسی کار می‌کنند و اگر موج مربعی باشد، حرکتشان مختل شده و یا داغ می‌شوند.
  • تامین توان و جریان مورد نیاز باید به نحوی باشد که بتواند همه مصرف کننده های متصل به سیستم برق اضطراری را تامین کند.

دسته بندی منابع تغذیه کننده اضطراری

دسته بندی منابع تغذیه کننده اضطراری

منابع تغذیه ایکه وظیفه تامین برق را در هنگام قطع برق شبکه به عهده دارند منابع تغذیه اضطراری نامیده می شوند. منابع تغذیه اضطراری بسته به سیستم مورد تغذیه خصوصیات متفاوتی دارند و در کل آن ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد :

1- منابع ذخیره کننده

این منابع همان باتری ها هستند و برای کار در تغذیه اضطراری باید قابلیت شارژ مجدد را دارا باشند. باتری ها را با واحد انرژی الکتریکی (KWH) می سنجند. در ضمن ولتاژ باتری نیز برای ما مشخص می باشد.

با دانستن این دو عامل می توانیم بفهمیم که باتری تحت آمپر مصرف کننده چند ساعت قادر است انرژی لازم را تامین کند. مزیت مهم این منابع این است که انرژی آن ها در کمترین زمان لازم قابل بهره برداری است.

یعنی این که هرگاه باتری شارژ شده ای را در اختیار داشته باشیم و به صورت ناگهانی به آن احتیاج پیدا کنیم، نیازی به انجام فرآیند پیچیده ای جهت آماده سازی آن نداریم. عیب مهم این منابع نیز این است که به دلیل عدم تولید انرژی، دوام این منابع کم است و نمی توان از آن ها به عنوان منابع دائم و طولانی مدت بهره گرفت.

با توجه به مزیت عیب گفته شده، این منابع بیشتر در مواردی استفاده می شوند که زمان قطعی برق اصلی کم است ولی در صورت قطع برق نیاز است که در کمترین زمان لازم تغذیه مدار برقرار گردد.

جهت نمونه عملی این مورد می توان تغذیه اضطراری رایانه ها را مثال زد که مصرف کمی دارند و جهت حفظ اطلاعات و جلوگیری از خرابی آن باید زمان قطعی برق مابین کار را تقریبا به صفر برسانیم.

2- منابع تولید کننده

این منابع همان ژنراتورها هستند. این دستگاه طبق تعریف یک انرژی غیر الکتریکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. غالبا انرژی ورودی به وسیله یک موتور دیزل تامین می گردد. البته می توان به هر نحو دلخواهی انرژی ورودی را تامین کرد و انتخاب موتور دیزل فقط به خاطر ارزان و به صرفه بودن آن می باشد.

عیب بارز این منبع طولانی بودن زمان لازم جهت آماده سازی اتصال به مصرف کننده بعد از قطع برق اصلی می باشد که این نقیصه را نیز می توان با نصب نرم افزارها و سخت افزارهای مکمل به حداقل زمان رساند (۱۰ تا ۴۰ ثانیه).

مزیت مهم این منبع نیز طولانی بودن زمان برق دهی آن ها می باشد و فقط زمانی این منبع متوقف می گردد که یا سوخت آن ها به پایان برسد و یا مشکلی در ساختمان آن به وجود آید. بنابراین، این منبع جهت مصرف کننده هایی استفاده می شود که خاموش و روشن شدن آن ها صدمه ای وارد نمی سازد ولی مصرف برق آن ها بالا می باشد.

دستگاه برق اضطراری یو پی اس

دستگاه برق اضطراری یو پی اس

دستگاه برق اضطراری یو پی اس یا uninterruptible power supply در واقع تامین کننده انرژی دستگاه های متصل به خود است و بدون وقفه، حتی در نبود برق هم کار می کند. دستگاه UPS با استفاده از باطری، انرژی خود را تامین میکند تا در زمان نیاز از برق آن استفاده شود. دستگاه ups علاوه تامین برق شبکه مانع از ورود نویز و اختلال به اتصالات و  تجهیزات می شود.

 معرفی اجزای دستگاه UPS

  • یکسو کننده شارژ (رکتیفایر): این وسیله برای شارژ باطری و تبدیل جریان AC به DC استفاده می شود.
  • باتری: مهم ترین جزء دستگاه یو پی اس است. تعداد باطری با توجه به عملکرد دستگاه برق اضطراری یو پی اس افزایش پیدا می کند.
  • مبدل DC به AC (اینورتر): اینورتر، نوسان ساز الکتریکی با قدرت بالاست. این دستگاه عمل عکس رکتیفایر را انجام می دهد.
  • کلید غیر هادی (سوئیچ)

قیمت UPS و انواع دستگاه یو پی اس 

قیمت UPS و انواع دستگاه یو پی اس 

  • دستگاه یو پی اس آنلاین: این دستگاه یو پی اس علاوه بر شارژ باطری، انرژی اتصالات را نیز تامین می کند.
  • دستگاه یو پی اس آفلاین: این دستگاه به طور مستقیم به برق شهری متصل است و در زمان قطعی برق شروع به کار می کند.
  • دستگاه یو پی اس لاین اینتر اکتیو: تکنولوژی لاین اینتر اکتیو همیشه فعال است و در حال شارژ باطری است. این مدل از دستگاه ups را بیشتر بای تجهیزات شبکه استفاده می کنند.

 

قطع برق شهری یا BLACKOUT

  • افزایش ولتاژ
  • کاهش ولتاژ
  • افزایش ولتاژ در زمانی طولانی
  • کاهش ولتاژ در زمان طولانی
  • پارازیت

با توجه به امکانات فوق خرید یو پی اس امری توجیه پذیر است و با توجه به مناسب بودن قیمت دستگاه ups بهتر است هرچه سریع تر برای خرید دستگاه یو پی اس اقدام کنید. خرید دستگاه یو پی اس در هر زمانی برای الزامی است و می تواند جلوی بسیاری از خطرات را بگیرد و همچنین فرصتی است که اکثر افراد از آن مطلع نیستند. درزمانی که دسترسی به برق به سختی امکان پذیر است، دستگاه برق اظطراری می تواند به کمک آسانسور، دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن بیاید و از قطع شدن دسترسی به آن ها جلوگیری کند.

یو پی اس برای دوربین مدار بسته

زمانی که برق شهری قطع می شود، دوربین مدار بسته و دستگاه های امنیتی هم قطع می شوند در اینجا خرید دستگاه UPS برای دوربین مداربسته کاربرد دارد و با اتصال آن می توان در هر زمانی از برق اضطراری استفاده کرد. اما دستگاه یو پی اس برای دوربین مدار بسته، دارای ویژگی های خاص خود است که به آن می پردازیم. در خرید یو پی اس برای دوربین مدار بسته از باطری 12 ولت استفاده می شود و بین 1 تا 4 ساعت برق دستگاه ها را تامین می کند. قیمت دستگاه یو پی اس بر اساس قابلیتی که برای شما دارد ، قیمت چندان زیادی نخواد داشت و خرید دستگاه یو پی اس برای شما قطعا به صرفه خواهد .

ویژگی های UPS برای دوربین مدار بسته

ویژگی های UPS برای دوربین مدار بسته

  • دستگاه برق اضطراری یو پی اس 300 وات برق دارد
  • باید بتوان به صورت طولانی مدت از آن استفاده کرد.
  • اندازه نسبتا کوچکی دارد .
  • قدرت پشتیبانی از تمامی دستگاه های امنیتی را دارد.
  • نصب راحتی دارد

با خرید دستگاه ups برای سیستم امنیتی خود دیگر لازم نیست نگران امنیت در زمان قطع شدن برق باشید.

مزیت UPS برای دوربین مدار بسته

  • با خرید دستگاه برق اضطراری یو پی اس دیگر نیاز به خرید آداپتور نیست.
  • خرید یو پی اس برای دوربین مدار بسته دارای تاییدیه اداره اماکن است.
  • دستگاه UPS برای دوربین مدار بسته هزینه نسبتا کمی دارد.
  • می توان برای دیگر لوازم الکتریکی هم از دستگاه برق اضطراری یو پی اس برای دوربین مدار بسته استفاده کرد.

 

 خرید دستگاه برق اضطراری

طبق مطالب گفته شده اینک باید اطلاعاتی برای خرید برق اضطراری داشته باشید و بدانید که چه کاربردی برای شما دارد . قیمت برق اضطراری چندان زیاد نیست و کاربرد آن برای شما بسیار مفید خواهد بود . علاوه بر این ها خرید برق اضطراری در هنگام قطع شدن برق ، شما را برای ادامه دادن به کار هاینتان که ضروری است یاری خواهد کرد . پس نگران قیمت دستگاه برق اضطراری نباشید و با خیال راحت آن را خریداری کنید .


برای اطلاع از چگونگی راه اندازی موتور برق، به مقاله نحوه روشن کردن موتور برق مراجعه نمایید. 


همچنین بخوانید
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.
در این مقاله، به عنوان یک راهنمای خرید، به بررسی عوامل و ملاک‌هایی که باید در نظر گرفته شوند تا انتخاب بهتری برای خرید آلترناتور یا ژنراتور تک داشته باشید، می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
قباد
ارسال شده در : یکشنبه 09 بهمن 1401

به نظر شما برای برق پشتیبان کارگاه یو پی اس بهتره یا موتوربرق؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 بهمن 1401

سلام.وقت بخیر برای گرفتن مشاوره رایگان و اطلاع از موجودی و قیمت روز محصولات با شماره دفتر فروش شرکت آبادیزل تماس بگیرید. 02133992294 02133914084 02133927263 شنبه تا چهارشنبه 10-17 با تشکر