شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

موتور برق چیست

یکی از محصولات مولد برق، موتور برق است که همانند دیزل ژنراتور عمل می‌کند، موتور برق در واقع یک ژنراتور کوچک است که قابلیت حمل و جابه‌جایی را دارد. بر همین اساس کارخانه‌هایی که در تولید ژنراتور برق و دیزل ژنراتور پیشتاز هستند برای ایجاد سهولت در کار مشتری به تولید انواع موتور برق در مدل‌های مختلف نیز پرداختند.


برای خرید بهترین مدل های موتور برق کلیک کنید.

انواع موتور برق مناسب برای کار


موتور برق بر اساس سوخت مصرفی

موتور برق برای تولید انرژی مکانیکی نیاز به سوخت دارد. انرژی حاصل از احتراق، باعث حرکت شفت در آلترناتیو (ژنراتور) شده و الکتریسته تولید می‌کند. سوخت موتور برق از بنزین، گاز و گازوئیل تأمین می‌شود.

موتور برق شامل یک ژنراتور و یک موتور است که ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور به نیروی الکتریکی خروجی تبدیل می کند. اندازه و سایز موتور برق بر مبنای میزان جریان الکتریکی خروجی آن که KW کیلو وات و یا KVA است متفاوت خواهد بود. کمپ‌های تفریحی، اردوگاه‌ها و مراکز نمایشگاهی که گاهی خارج از محدوده واقع می‌شوند جهت تامین برق از موتور برق استفاده می‌کنند.


موتور برق از لحاظ برق مصرفی

دو بخش اصلی موتور برق در تولید الکتریسته، موتور و ژنراتور است. موتور با حرکت دادن شفت در میدان مغناظیسی، اختلاف پتانسیل بوجود می‌آورد. این اختلاف پتانسیل سبب می‌شود تا الکتریسته تولید شود.


 موتور برق از نظر سیستم راه اندازی

موتوربرق ها از لحاظ سیستم خاموش و روشن شدن به سه دسته تقسیم می شوند:

1-موتور برق های هندلی:

این مکانیزم در بیشتر موتور برق های بنزینی استفاده می شود و برای روشن کردن این نوع موتور برق ها نیازی به نیروی انسانی نیست.

2-موتور برق های استارتی:

این نوع از موتور برق ها دارای موتور استارتی هستند که به راحتی با دکمه استارت تعبیه شده بر روی آن ها خاموش و روشن می شوند و نیازی به دور گرفتن موتور جهت روشن شدن ندارند.

3- موتور برق های اتوماتیک:

این نوع از موتور برق ها دارای سیستم سوییچ اتوماتیک برق شهر هستند، در صورت قطع برق موتور برق اتوماتیک خود به خود روشن می شود و در زمان برگشت برق فرمان خاموش شدن برای موتور برق ارسال می شود.


نحوه روشن کردن موتور برق را میتوانید در مقاله ای دیگر مطالعه نمایید. 


نقش موتور برق در صنایع مختلف

در برخی از صنایع از دیزل ژنراتور یا موتور برق‌های دائم کار استفاده می‌شود این دیزل ژنراتورها به‌طور پیوسته در حال کار تولید برق هستند. دیزل ژنراتورها در صنایع و مجتمع‌های عظیم که نیاز نامحدودی به برق دارند استفاده می‌‍‌شود؛ اما موتور برق‌های معمولی چنین کاربردی ندارند و در مواقعی که دسترسی به برق میسر نیست استفاده می شود. از دیگر کاربردهای موتور برق می توان به برق رسانی پمپ‌های مختلف آب، کفکش‌ها، استفاده برای الکترو موتورها و سیستم‌های برقی کوچک مثلا روشنایی و.غیره اشاره نمود.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از موتور برق بسیار حائز اهمیت است، زیرا محصولات احتراق گازهای سمی هستند که اگر در جای نامناسب قرار گیرند با روشن شدن دستگاه گازگرفتگی اتفاق می افتد از این رو بهتر است مکان قرارگیری آن را به درستی انتخاب نمایید و ترجیحا در محیط های باز آن را نصب کنید.


جهت انتخاب موتور برق مناسب برای پمپ آب، میتوانید مقاله راهنمای خرید موتور برق پمپ کف کش را مطالعه نمایید. 


همچنین بخوانید
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.
در این مقاله، به عنوان یک راهنمای خرید، به بررسی عوامل و ملاک‌هایی که باید در نظر گرفته شوند تا انتخاب بهتری برای خرید آلترناتور یا ژنراتور تک داشته باشید، می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: