شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راهنمای خرید اینورتر

معرفی اینورتر

در حقیقت اینورتر یا درایو AC به دستگاهی می‌گویند که از طریق آن به توان بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور سرعت موتور AC سه فاز را كنترل كرد. اینورترها با ظرفیت‌های متفاوتی ساخته می شوند مثلاً برای یك موتور با توان 20 اسب بخار باید از اینورتر 20 HP استفاده كرد. از نظر ورودی هم اینورترها به دو نوع تك فاز و سه فاز بخش بندی می‌شوند. البته خروجی همه آنها سه فاز است. برای اینورترهای با توان بالای 3 اسب تنها از ورودی سه فاز استفاده می شود. بعضی از اینورترهایی که توان کمتری دارند مجهز به یک هشدار هستند که نشان می‌دهد از آنها نباید برای روشن کردن لامپ‌های فلورسنت معمولی استفاده کرد. علت این هشدار هم برای این می‌باشد که خازن تصحح توان به طور موازی با لامپ قرار گرفته است، اگر خازن برداشته شود مشکل برطرف خواهد شد.

ویژگی‌ها و فواید اینورتر

  • کاهش انرژی مورد مصرف و نتیجه حاصل از آن هم کاهش هزینه برق مصرفی خواهد بود.
  • کاهش جریان راه‌اندازی و در نتیجه طولانی شدن و افزایش عمر موتور
  • امکان تغییر سرعت موتور
  • داشتن محافظ در برابر اضافه بار
  • در شرایط که ولتاژ ورودی متغیر است موتور توانایی کار دارد.
  • امکان کنترل از راه دور
  • امکان ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور
  • امکان برنامه‌ریزی حرکت
  • اینورتر کاملا هوشمندانه میزان بار وارده به موتور را تشخیص می‌دهد و طبق همان بار به موتور جریان می‌دهد و در اکثر مواقع این جریان از جریان نامی موتور کمتر می‌باشد.
  • اینورتر دستگاهی است الکترونیکی و از طریق آن می‌توان سرعت موتورهای سه فاز را تغییر داد.
  • اینورتر تنظیم کننده سرعت موتور و کنترل دور را انجام می‌دهد
  • اینورتر بدون نیاز به کنتاکتور و به آسانی جهت دور را تغییر می‌دهد
  • امکان خاموش و روشن کردن موتور بدون قطع و وصل برق اصلی
  • كاهش ضربه‌های مكانیكی وارده و افزایش طول عمر مفید بخش مكانیكی
  • حفاظت موتور در برابر افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور
  • ممانعت از گرم كردن و در نتیجه سوختن موتور در مواقعی كه موتور دائما چپ گرد و راستگرد و یا خاموش می‌شود.

از طرفی چون در بسیاری از موارد برای راه‌اندازی به انرژی زیادی نیاز است موتور را با توان بالاتری انتخاب می كنند در نتیجه میزان جریان زیادتری هم در حین كار از شبكه استفاده می كند . اگر از اینورتر استفاده گردد، اینورتر کاملا اتوماتیك این جریان را در هنگام راه اندازی به میزان لازم افزایش و در حین كار به میزان لازم كاهش می دهد، نتیجه حاصل هم کاهش بسیار زیاد هزینه برق مصرفی خواهد بود. در بسیاری از موارد در زمان راه اندازی،‌ موتور جریان بسیار بالایی از شبكه را می كشد و باعث كاهش ولتاژ شبكه و آسیب‌هایی را به تاسیسات برق رسانی و دستگاه‌های دیگر وارد می‌کند. این جریان به 6 برابر جریان نامی موتور می رسد كه بسیار نامطلوب می باشد . اگر از اینورتر استفاده شود اضافه جریان به میزان زیادی کاهش می‌یابد (حداكثر 2/0 برابر) مثلا اگر یك موتور با جریان نامی 10آمپر كار كند موقع راه اندازی این جریان به 60آمپر می رسد و در زمان استفاده از اینورتر این جریان حداكثر به 12آمپر خواهد رسید .كاهش اتوماتیک جریان موتور در زمانی كه بار موتور كم می شود این قابلیت علاوه بر كاهش هزینه برق مصرفی موجب افزایش طول عمر مفید موتور نیز می‌شود. امكان استفاده از برق تك فاز 220 ولت به جای سه فاز 380 ولت برای راه اندازی موتور سه فاز حداكثر با توان3HP (2.2kw) یعنی می توان با برق خانگی یك موتور سه فاز را به طورعادی راه اندازی کرد . امکان داشتن دورهای متعدد به صورت حافظه‌ای، امکان تبدیل یک موتور تک دور به یک موتور چند دور با سرعت‌های دلخواه و مورد نظر، امكان ایجاد فشار ثابت در پمپ‌ها به این صورت كه با تغییر دور موتور فشار مورد نظر را ثابت نگه دارد. مثلا فشار آب یک مخزن را ثابت نگه می دارد در نتیجه در زمان مصرف آب دور موتور اتوماتیک افزایش می‌یابد و در زمانی كه آب مصرف نمی شود دور موتور به اتوماتیک كاهش می یابد. پس دور موتور با مقدار مصرف تغییر می‌کند و آب با فشار ثابت به تمام نقاط می رسد.  

استفاده از اینورتر برای کنترل دور موتور

محل اتصال انكدر به اینورتر باعث می شود دور یك موتور با موتور دیگر یكسان شود و كنترل دور به طور اتوماتیک در مواردی كه نیاز است دور موتور طبق میزان محصول تولید شده تغییر كند. استفاده از اینورترها بر روی پمپ و فن و كمپرسورها در چند سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. استفاده از آنها برای كنترل دور موتورها فواید فراوانی دارد كه مهمترین آنها عبارتند از :

  • عدم نیاز به دستگاه‌های كنترل دبی مكانیكی
  • ذخیره انرژی تا 50%
  • عدم وجود شوك راه اندازی.
  • افزایش عمر مفید قطعات مكانیكی.

موارد استفاده اینورتر اینورترها در سه ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرند : فعالیت‌های گشتاور ثابت مانند میكسرها، اكسترودرها، نوارهای نقاله و . . . فعالیت‌های توان ثابت مانند كشش و دستگاه‌های ماشینی. فعالیت‌های گشتاور متغیر مانند فن و پمپ. در پمپ‌ها و فن‌ها میزان دبی با سرعت موتور تناسب دارد. اما توان مصرفی با مكعب سرعت متناسب می‌باشد. مثلاً اگر دور موتور به میزان 50% کم شود در آن صورت توان مصرفی لازم 12.5% خواهد بود و به این معنا است که 87.5% در انرژی صرفه جویی شده است.

ویژگی‌اینورتر ال اس

اینورتر ال اس شامل ویژگی‌هایی چون: کیفیت بالا، قیمت مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش، راندمان و کارایی بالا، تنوع دقت بالا توانسته جایگاه قابل قبولی را کسب کند.این اینورترها در دو نوع، سه فاز و تک فاز و در انواع توان‌ها جهت استفاده‌های مختلف تولید می شود. اینورترهای LS در مدلهای مختلفی وارد بازار می‌شود.انواع مدل های اینورتر ls موجود در بازار : اینورترهای LS کره اینورتر ال اس H 100 ، اینورتر ال اس S100 ، اینورتر ال اس IC5 ، اینورتر ال اس IG5 ، اینورتر ال اس IE5 ، اینورتر ال اس IP5 ، اینورتر ال اس IS5 ، اینورتر ال اس IS7 ، اینورتر ال اس IV5.

ویژگی اینورتر دلتا

اینورتر دلتا (delta) اخیرا توجه فراوانی را در کشور به دست آورده است و توانسته رضایت مصرف کنندگان را جلب نماید. اینورتر دلتا در دو نوع اینوتر دلتا AC و اینورتر دلتا با قدرت بالا عرضه می‌شود. این اینورتر با وجود قدرت کنترل سرعت موتور ، کنترل خودکار و مصرف بهینه و مناسب انرژی یکی از اینورترهای شناخته شده و پر طرفدار در سطح جهانی می‌باشد. انواع مدل اینورتر دلتا: انواع اینورتر دلتا در مدل‌های VFD-B , VFD-M , VFD-E , VFD-EL , VFD-CB , VFD-CP2000 , VFD-C2000 ، اینورتر دلتا مدل B،اینورتر دلتا مدل M،اینورتر دلتا مدل E،اینورتر دلتا مدل EL، اینورتر دلتا مدل C2000، اینورتر دلتا مدل CB20، اینورتر دلتا مدل CB21، اینورتر دلتا مدل CP2000، اینورتر دلتا مدل F اینورتر دلتا

ویژگی اینورتر دانفوس

اینورتر دانفوس ، درایوی قوی و و قابل اطمینان است و می‌تواند تحت برنامه‌های پرکاربرد مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند در محیط های چالش برانگیز فعالیت داشته باشد. درایو دانفوس، از تمام موارد جدید و بروز بهره می گیرد، تا تمام فرآیندهای مشتریان را به طور بهینه اجرا کند و به نیازهای انها پاسخ دهد. طراحی حرارتی پیشرفته و ویژه اینورتر دانفوس، آن را به یکی محبوب ترین درایوهای موجود در بازار تبدیل کرده است.  

همچنین بخوانید
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.
در این مقاله، به عنوان یک راهنمای خرید، به بررسی عوامل و ملاک‌هایی که باید در نظر گرفته شوند تا انتخاب بهتری برای خرید آلترناتور یا ژنراتور تک داشته باشید، می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: