شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

ابعاد اتاق دیزل ژنراتور

ابعاد اتاق دیزل ژنراتور، حتی قابل اطمینان ترین دیزل ژنراتورها بعد از هزاران ساعت کار نیاز به تعمیرات دارند.حال باید دید آیا اتاق مورد استفاده دیزل ژنراتور برای جدا سازی موتور یا بقیه تجهیزات فضای کافی دارد؟ ممکن است برای جابجایی تجهیزات سنگین دیزل ژنراتورها نیاز به استفاده از جرثقیل داشته باشید آیا محدوده مورد استفاده شما این امکان را دارد؟

برای دانستن جواب در مورد ابعاد اتاق دیزل ژنراتور شاید لازم باشد اول به استانداردهای جهانی در خصوص تجهیزات الکتریکی نگاهی بیاندازیم. 

برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.


ابعاد اتاق مورد نیاز تاسیسات برقی طبق استاندار جهانی

فضای مورد نیاز برای اتاق دیزل ژنراتور

کانوپی دیزل ژنراتور چه کاربردی دارد؟


ابعاد اتاق مورد نیاز تاسیسات برقی طبق استاندار جهانی

ابعاد اتاق مورد نیاز تاسیسات برقی طبق استاندار جهانی

طبق قوانین انجمن آتش نشانی (NFPA) و استاندارد جهانی برق (NEC) فضا و ابعاد مورد نیاز سیستم های الکتریکی باید به شیوه ای محاسبه شود که 2 نفر بتوانند در آن تردد کرده و در صورت نیاز ابزار را به یکدیگر منتقل کنند. بسته به اینکه محل استقرار تجهیزات در یک یا دو طرف اتاق هستند فضای بین تجهیزات 600 ولت یا کمتر بین 1 تا 1.3 متر است. و تجهیزات بیش از 600 ولت نیاز به فضای 1 تا 4 متر دارند. اتاقهایی که سرویسهای 1200 آمپر یا بیشتر در آن نگهداری میشوند نیاز به 2 درب خروج اضطراری دارند. و البته در خصوص دیزل ژنراتور تمامی این موارد بعلاوه نکاتی دیگر را باید در نظر گرفت.

فضای مورد نیاز برای اتاق دیزل ژنراتور

فضای مورد نیاز برای اتاق دیزل ژنراتور

بطور خلاصه برای استقرار دیزل ژنراتور و محاسبه ابعاد اتاق دیزل ژنراتور و فضای مورد نیاز آن باید به این نکته توجه کرد که فضای بین ژنراتور و دیوار نباید کمتر از عرض ژنراتور باشد. ابعاد اتاق دیزل ژنراتور باید به گونه ای باشد که کارگران فنی در صورت نیاز بتوانند به راحتی قادر به تعمیر یا تعویض سر سیلندر، منیفولدها، لوله های اگزوز و باقی تجهیزات باشند . اتاق مورد استفاده باید برای استفاده از جرثقیل زنجیره ای یا جرثقیل با سرنشین فضای کافی داشته باشد. در طراحی ابعاد اتاق دیزل ژنراتور باید محلی نیز برای تجهیزات خنک کننده، تجهیزات کوآگنتاسیون و تجهیزات ضد صدا و ضد لرزش در نظر گرفت.

جهت برآورد و محاسبه ابعاد اتاق دیزل ژنراتور به نکات زیر توجه نمایید:

  •  اندازه تجهیزات همراه ژنراتور شامل باطریها، مخزن، کاهش دهنده صدا، کنترلر و غیره
  • ضد صدا بودن اتاق که حتما باید در ابتدای طراحی اتاق مد نظر گرفته شود.
  • فضای مربوط به استقرار و نگهداری ژنراتور که برای تردد متخصصین به راحتی قابل دسترسی باشد و همچنین فضای لازم برای استفاده از جرثقیل داشته باشد.
  • استفاده از فوندانسیونهای ضد لرزش در زیر ژنراتور.
  • ساختمان محل استقرار ژنراتور که بسته به میزان صدای دیزل ژنراتور میتواند حتی در زیر زمین هم نصب شود به شرطی که امکان گردش و عبور هوا در آن وجود داشته باشد.
  •  منافذ تهویه هوا برای ورود هوای خنک و خروج هوای گرم و گاز خروجی
  •  تجهیزات بالابری برای جابجاکردن ژنراتور که شامل ریل میله ای و بلوک متحرک است .حال با توجه به این نکات میتوانید ابعاد اتاق دیزل ژنراتور مورد استفاده خود را محاسبه کنید.

کانوپی دیزل ژنراتور چه کاربردی دارد؟

کانوپی دیزل ژنراتور چه کاربردی دارد؟

کانوپی دیزل ژنراتور به معنای عایق ضد صدا برای سیستم تولید برق است. موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی که درون یک کاور یا قاب به نام Canopy قرار دارد. برای جلوگیری از صدا و لرزش موتور دیزل و حفاظت از ماشین آلات در داخل استفاده می‌شود.

Canopy های ژنراتور دیزلی از جنس فلزی مانند فولاد ساخته می‌شوند و معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند عایق صوتی، عایق حرارتی و سیستم تهویه هوا برای خنک کردن موتور دیزل هستند. این Canopy ها همچنین معمولاً دارای درب‌ها و پنجره‌های قابل باز و بسته برای دسترسی به ماشین آلات داخلی و تعمیر و نگهداری آنها هستند.

Canopy ژنراتور دیزل به عنوان یک راه حل کامل برای تأمین برق در مکان‌هایی مانند صنایع، ساختمان‌ها، نیروگاه‌ها، فضاهای باز و سایر برنامه‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود.


برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کانوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ مراجعه کنید.


برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان هنگام خرید دیزل ژنراتور و آگاهی از قیمت ژنراتور با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

faq

طبق قوانین انجمن آتش نشانی (NFPA) و استاندارد جهانی برق (NEC) فضا و ابعاد مورد نیاز سیستم های الکتریکی باید به شیوه ای محاسبه شود که 2 نفر بتوانند در آن تردد کرده و در صورت نیاز ابزار را به یکدیگر منتقل کنند.

بسته به اینکه محل استقرار تجهیزات در یک یا دو طرف اتاق هستند فضای بین تجهیزات 600 ولت یا کمتر بین 1 تا 1.3 متر است. و تجهیزات بیش از 600 ولت نیاز به فضای 1 تا 4 متر دارند. اتاقهایی که سرویسهای 1200 آمپر یا بیشتر در آن نگهداری میشوند نیاز به 2 درب خروج اضطراری دارند.

و البته در خصوص دیزل ژنراتور تمامی این موارد بعلاوه نکاتی دیگر را باید در نظر گرفت.

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: