شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راهنمای خرید کمپرسور

کمپرسور یکی از دستکاه‌های مکانیکی بوده که در انواع صنایع مختلف کاربرد دارند. کمپرسور نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرد از اپراتور را فراهم ساخته و در آخر با متراکم کردن گاز و فرستادن آن به کندانسور، باعث به وجود آمدن گاز به مایع می شود.

برای راهنمایی و خرید کمپرسور مد نظر خود با کارشناسان آبادیزل مشورت نمایید.


بیشتر بخوانیم:

نکات مهم در انتخاب کمپرسور

عوامل کلیدی در خرید کمپرسور

کاربرد کمپرسور

دسته بندی انواع مختلف کمپرسور

بهترین نوع کمپرسور در بازار


نکات مهم در انتخاب کمپرسور

فاكتورهای دخیل در انتخاب كمپرسور شامل موارد زیر هستند:

  • توانایی ابزار و وسایل مناسب برای تعمیر و نگهداری
  • نزدیكی سرویس دهنده‌های كمپرسور
  • اندازه و مهارت گروه تعمیر و نگهداری
  • نمونه‌های مناسبی كه قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
  • نمونه هایی كه قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

عوامل کلیدی در خرید کمپرسور

عوامل کلیدی در خرید کمپرسور

عواملی که باعث می شود شما بهترین کمپرسور را  انتخاب نمایید بر اساس عوامل زیر هستند:

فشار کمپرسور

در کمپرسور باد، طول روتور تقریبا 75 الی 630 میلی­متر است. نسبت فشار خروجی به فشار ورودی یا همان rp از نوع خشک آن تقریبا 4 و در نوع روغنی آن تا 25 می­باشد. اختلاف میان فشار ورودی و خروجی 15 تا 50 بار تعریف می­شود.

دبی کمپرسور

براساس استانداردهای موجود، میزان دبی بین 0.6 الی 600 مترمکعب بر دقیقه است. در واقع میزان دبی نرم حجم جریان یا دبی یک سیستم سنجه­ای از حجم جریان سیال بر هر واحد را نشان می­دهد که از ضرب سطح مقطع در سرعت متوسط جریان آن را به دست آورد. در SI واحد دبی بر اساس مترمکعب بر ثانیه است. دبی را با عبارت نرخ حجمی نیز معرفی می­کنند.

حساسیت به حضور روغن

با در نظر گرفتن اینکه روغن می­تواند نقش سازنده­ای را در تعیین طول عمر کمپرسور باد داشته باشد، در هنگام خرید کمپرسور باید به اویل فری بودن کمپرسور دقت کنید تا در صورت وجود حساسیت نسبت به روغن در گاز مشکلی به وجود نیاید.

صدای کمپرسور

کمپرسور ها در صورت عوامل داخلی و خارجی مانند کمبود روغن یا نداشتن استاندارد های لازم دچار مشکلاتی می شوند که باعث صدا می شوند.

خواص فیزیکی و شیمیایی گاز مورد تراکم

کمپرسور یک نوع متراکم کننده است که وظیفه آن فشردن گازها می­باشد. در صورت صرف انرژی مکانیکی سیال با سرعت بسیار به درون کمپرسور کشیده شده و در نهایت فشرده می­شود.

مصرف انرژی

مصرف انرژی کمپرسور می­تواند بسیار بالا باشد که به همان نسبت هزینه زیادی نیز صرف خواهد شد. برای اینکه بتوان مصرف برق کمپرسور را محاسبه کرد، باید از پارامترهای پلاک موتور و جریان و ولتاژ اندازه­ گیری شده استفاده کرد. این آگاهی سبب می­شود کمپرسوری با بهای انرژی کم­تر تهیه کنید.

قابلیت اعتماد

اعتبار در عملکرد کمپرسور باد نقش مهمی دارد. سعی کنید از مطمئن بودن کمپرسور به لحاظ برند، کارایی و محل خرید یا کیفیت آن در خصوص کارکرد و انرژی، اطمینان خاطر حاصل کنید.

هزینه‌­های تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی

بدیهی است که در صورت خریداری یک کمپرسور با کیفیت پایین، تعمیر و نگهداری قطعات یدکی در هر لحظه باید اتفاق بی­افتد. البته لازم به ذکر است که کمپرسور ممکن است نیاز به تعویض و تعمیر داشته باشد؛ لذا خریدار باید این آمادگی را با بررسی و تخمین زدن رقم حدودی، در خود ایجاد کند.

حداکثر درجه حرارت قابل قبول

در صورتی که حداکثر درجه حرارت محیط 30 درجه سانتی­گراد باشد، عدد مطلوب برابر خواهد بود با 95 است.

قیمت اولیه

حذف شدن واسطه­‌ها سبب کاهش قیمت کمپرسور می­شود. بنابراین سعی کنید با اطلاع از قیمت اولیه اقدام به خرید کنید تا در صورت گران بودن کالا را تهیه نکنید.

کاربرد کمپرسور

کمپرسور ها بسه به نوع مخزن و توان موتور دارای کاربرد مختلفی هستند و هر کدام به نوعی مورد استفاده قرار گرفته می شوند:

از این پمپ های هوا برای نقاشی و رنگ کاری، موتور سازی و آپاراتی، صنایع چوب کابینت سازی PVC، مبل سازی و سایر کارها استفاده می شوند.

دسته بندی انواع مختلف کمپرسور

تمام كمپرسورها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. كمپرسورهای جابجایی مثبت
  2. كمپرسورهای دینامیکی
  3. انژكتورها

دمنده‌ها (blowers) نیز نوعی از كمپرسورها با جریان زیاد و فشار كم می‌باشد. استفاده این نوع بیشتر در سرویسهای هوا، واحدهای بازیابی هوا- وزش‌هوای كوره و دمنده‌های فاضلاب‌ است. كمپرسورهای جابجایی مثبت را نیز بر اساس نوع مكانیزم حركت به دو دسته تقسیم می‌شوند: رفت و برگشتی (reciprocating) یا چرخشی (rotary) پلنجری (single acting high pressure) و كمپرسورهای دیافراگمی (diaphragm compressor) تقسیم‌بندی می‌شوند. كمپرسورهای چرخشی نیز به نمونه‌های تیغه لغزنده (sliding vane)، رینگ مایع (liquid ring)  گوشواره‌ای (Lobe) و كمپرسورهای پیچشی (screw) تقسیم می‌شوند. دسته دینامیكی را می‌توان به سه نوع مختلف جدا كرد:

  • كمپرسورهای جریان محوری (Axial Low compressor)
  • فن‌ها (Fans)
  • كمپرسورهای گریز از مركز (centrifugal)

بیشتر بخوانید: دستگاه متراکم کننده گازها چیست؟ 


بهترین نوع کمپرسور در بازار

چند مدل از بهترین برند کمپرسور باد ایرانی و خارجی شامل موارد زیر می شوند:

کمپرسور فشار قوی میکاس

کمپرسور باد مفیدی

کمپرسور باد هیوندای

کمپرسور باد دیانا

بهترین پمپ باد ایرانی و چینی برای کسب کار خود را می توانید از این کمپرسور ها انتخاب نمایید. آبادیزل نمایندگی فروش انواع کمپرسور های مختلف در ایران بوده و شما را در خرید مناسب ترین نوع پمپ هوا مشاوره می دهد.


امیدوارم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشه برای خرید و مشاوره در مورد انواع کمپرسور با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید. شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: