شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راهنمای خرید موتور برق پمپ کف کش

انتقال آب وظیفه اصلی دستگاه پمپ کف کش است و امروزه علاوه بر مصارف کشاورزی که کف کش آب را از انتهای مخازن بالا می‌آورد، در آپارتمان‌ها و منازل مسکونی نیز از آن استفاده می‌شود. استفاده از چنین وسیله‌ای در مجتمع مسکونی، اداره و سازمان‌ها گویای یک واقعیت است، اینکه خراب شدن پمپ مساوی با قطع شدن آب برای ساکنان ساختمان‌ها خواهد بود؛ لذا واجب است که در هر شرایطی پمپ کار کند. برای همین واجب است برای جریان دائمی آب و کارکرد دائمی پمپ کف کش، از موتور برق استفاده شود.


موتور برق، وسیله‌ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و معمولاً انواع متفاوتی دارد. مثلاً موتور برق‌های پرتابل نمونه‌ای از ژنراتورها هستند که در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند یا موتور برق‌های دائمی، در کارخانه‌ها به کار گرفته می‌شود. در ادامه، اینکه کدام موتور برق مناسب کفکش است، مسئله‌ای است که باید به آن پرداخته شود.

موتور برق برای کفکش

نوع سوخت، مقدار توان، میزان سروصدای تولیدی و تعداد فاز مناسب موتور برق ازجمله مسائلی است که در زمان خرید موتور برق برای پمپ کف کش باید در نظر گرفته شود.

دلایل نیاز پمپ کفکش به موتور برق

پمپ کفکش، حاوی الکتروموتور است که این الکتروموتور برعکس موتور برق که نیروی مکانیکی را تبدیل به جریان الکتریکی می‌کند، نیروی الکتریکی را تبدیل به نیروی مکانیکی می‌کند و نیروی الکتروموتور موجب می‌شود تا پمپ چرخیده و آب را برای نقاط دیگر ارسال کند. هر لحظه قطعی برق موجب قطع کامل آب خواهد شد، برای همین لازم است جریان برق به طور دائم در الکتروموتور باقی بماند.

دلیل دیگر استفاده از موتور برق برای پمپ کف کش مصرف انرژی است. انتقال آب به طبقات بالای مجتمع یا انتقال آب از مخزن یک چاه به کل مزرعه نیاز به نیروی بالای پمپ دارد که گاهی این نیرو توسط برق شهری تأمین نمی‌شود. همچنین اگر از برق شهری برای پمپ کف کش استفاده شود، هزینه برق بسیار بالا خواهد بود؛ لذا نیاز است تا از موتور برق برای کف کش استفاده شود.

انتخاب موتور برق مناسب برای پمپ کفکش

حال که دانستیم چرا باید از موتور برق مناسب کفکش استفاده کنیم، نیاز است تا یک مدل مناسب را انتخاب کنیم. امروزه در بازار، انواع مختلف آن در مارک‌ها و برندهای مختلف موجود است، برای همین نیاز است تا بهترین آن را انتخاب کرد. درنتیجه برای انتخاب بهترین آن، باید به نکات خاصی مانند توان موتور برق و تعداد فاز مورد نیاز توجه کرد.


بیشتر بخوانید: تفاوت پمپ و الکتروپمپ چیست؟


توان مصرفی موتور برق برای پمپ کفکش

منظور از توان موتور برق، میزان انرژی است که توسط آن تولید می‌شود و این انرژی موجب استارت و راه‌اندازی وسایل برقی می‌شود. برای این‌که بدانیم چه میزان توان برای پمپ ‌کفکش نیاز است باید میزان توان پمپ کفکش را بدانید.

روی بدنه پمپ کفکش پلاکی نصب شده است که یکی از مندرجات آن میزان توان مصرفی پمپ کف‌کش است. البته این امکان وجود دارد که به‌جای توان، میزان آمپر و ولتاژ پمپ روی آن نوشته شده است؛ اگر این‌چنین بود باید میزان توان را از فرمول زیر به دست آورد.

P=V*I

نکته‌ای که در زمان خرید موتور برق برای پمپ کف کش باید به آن توجه کرد، توان مصرفی بالای کفکش در زمان راه‌اندازی است. کف‌کش برای راه‌اندازی به نیرویی بالاتر از حد توان مصرفی نوشته شده روی پلاک نیاز دارد. به‌طور مثال اگر روی پلاک میزان توان مصرفی یک کیلووات نوشته شده است، برای راه‌اندازی باید از موتور برقی استفاده کرد که توان تولیدی آن 5 یا 6 کیلووات است.

انتخاب موتور برق با توجه به تکفاز یا سه فاز بودن پمپ کفکش

برای انتخاب موتور برق کف کش باید به تعداد فاز پمپ نیز دقت کرد. معمولاً پمپ‌های کف کش تک فاز یا سه فاز هستند که در مقام مقایسه پمپ تک‌فاز توان کمتری برای بالا کشیدن آب نیاز است. این پمپ‌ها اصولاً در مکان‌هایی به کار گرفته می‌شوند که چاه عمق کمتری داشته یا نیاز نیست آب ارتفاع زیادی را طی کند، برای همین از پمپ کفکش تک فاز استفاده می‌شود. لذا پمپ کف کش تک فاز نیاز به توان مصرفی کمتری داشته و می‌توان از موتور برق توان پایین استفاده کرد.

نکاتی در رابطه با استفاده از موتور برق به همراه پمپ کفکش

اگر قصد خرید موتور برق را دارید بهتر است نکات مهم زیر را رعایت کنید:

  • یک موتور برق برای استارت خوردن نیاز به انرژی دارد. این انرژی از سوختن بنزین، گازوئیل یا گاز به دست می‌آید. بنابراین، اگر موتور برق در مکانی سربسته استفاده می‌شود، لازم است به خطر مسمومیت در اثر تولید گاز مونوکسید کربن توجه کنید. حتماً از هواکش استفاده کنید تا گازهای سمی از محیط خارج شوند.
  • قبل از روشن کردن پمپ، موتور برق را روشن کنید و بعد از خاموش کردن پمپ، آن را خاموش‌ کنید.
  • موتور برق‌های اضطراری معمولاً به ‌صورت دستی یا اضطراری استارت می‌خورند، اما مدل‌هایی نیز در بازار وجود دارد که به ‌محض قطع مدار استارت خورده و پمپ کف کش را مجدد در مدار قرار می‌دهند. اگر پمپ در مکان دور از دسترس استفاده می‌شود توصیه می‌شود که از موتوربرق اتومات استفاده کنید.
  • به میزان صدای موتور برق توجه کنید، معمولاً دارای سروصدای زیاد هستند؛ لذا اگر از این وسیله در مجتمع مسکونی استفاده می‌کنید میزان صدای تولید شده از آن را رصد کنید.‎

کلام پایانی

در انتخاب موتوربرق هماهنگ با پمپ کفکش دقت کنید. مثلاً پمپ کفکش فلوتردار با موتور برق بنزینی کارایی مناسبی ندارد؛ لذا قبل از خرید حتماً با پشتیبان فروش موتوربرق صحبت کنید. همچنین، در بازار برندهای مختلفی وجود دارد، بنابراین از برندی خرید کنید که پشتیبانی به ‌موقع و توان تأمین قطعات یدکی را دارد.


برای خرید موتور برق و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.
در این مقاله، به عنوان یک راهنمای خرید، به بررسی عوامل و ملاک‌هایی که باید در نظر گرفته شوند تا انتخاب بهتری برای خرید آلترناتور یا ژنراتور تک داشته باشید، می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: