شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

پمپ برگشت آب گرم

وظیفه اصلی پمپ برگشت آب گرم ، جابجایی و گردش آب گرم در درون مخزن و لوله هاست. پمپ های برگشت آب گرم که در سیستم لوله کشی مدار بسته گرمایش نصب میشوند آب را در مدار به گردش در می آورند. پمپ های برگشت آب گرم از سری پمپهایی است که جهت گردش جریان آب و تامین آب داغ در سیستم های گرمایشی مرکزی و گردش آب در سیستم های آب گرم خانگی قابل استفاده است. نیروی موتور و اندازه آبدهی پمپ ، همچنین قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ ، از مهمترین پارامتر ها در انتخاب آن هستند.

پمپ برگشت آب گرم مصرفی

موارد استفاده و ویژگیهای پمپ برگشت آب گرم :

  • استفاده برای گردش آبگرم در سیستم موتورخانه
  • استفاده برای گردش آبگرم در سیستم های گرمایشی
  • برای تعیین مشخصات پمپ برگشت آب گرم باید دو عامل میزان آب دهی پمپ (دبی) gpm و افت فشار کل شبکه head مشخص باشد.

محاسبات پمپ آب گرم جریان برگشتی 

gpm=Q/10000 Qt همان بار حرارتی کل ساختمان بر حسب btu/hr است. و دبی همان gpm بر حسب گالن بر دقیقه. افت فشار کل شبکه لوله کشی گرمایش از رابطه زیر بدست می آید : H=0.75*L در این رابطه H هد پمپ است و L هم طول مسیر رفت از دیگ تا دورترین واحد گرمایش بر حسب فوت. برای محاسبه پمپ ، کل طول مسیر رفت و برگشت ضربدر 30 برای انشعابات عایقدار و 60 برای انشعابات بدون عایق ، تقسیم بر 10000 بر حسب گالن بر دقیقه که دبی است و برای محاسبه افت هم طولانیترین مسیر رفت لوله در 2.5% به اضافه افت لوله کشی موتورخانه که معمولا 1 متر هست ، به اضافه افت منبع آبگرم که از کاتالوگ سازنده استخراج میشود . برای محاسبه قطر لوله ها هم در طول های بالا از روش اتلاف انرژی استفاده می کنیم    یعنی با محاسبه  دبی سایز لوله را مشخص کنید. روش کار به این صورت است  که شما از دورترین شاخه شروع کرده و تا اولین انشعاب طول را اندازه بگیرید ، ضرب در دو نمایید و از طریق فرمول بالا سایز را بدست بیاورید، و بعد مانند یک درخت از سرشاخه ها شروع کرده تا به منبع گرمایشی برسید . در زمان رسیدن به منبع گرمایشی میزان دبی با توجه به کل طول لوله ها مشخص میشود . توجه داشته باشید که باید کل لوله های برگشت آبگرم را اندازه بگیرید نه فقط دورترین شاخه چون از همه جا امکان اتلاف انرژی وجود دارد . برای محاسبه افت فشارپمپ ، فاصله دورترین نقطه از منبع گرمایشی را ضرب در 3 کنید .  (رفت+برگشت+50٪ افت فیتینگ ها) و با همان 2.5٪ که در نظر گرفتید محاسبه نمایید. و در دبی های بالا و طولهای کم از روش تقسیم میزان فیکسچر یونیت آبگرم به 20 استفاده نمایید.

عرضه ی پمپ های آب گرم توسط شرکت مهندسی آبا دیزل

شرکت آبا دیزل با بیش ازدوازده سال سابقه فعالیت مفید یکی از عمده ترین تامین کنندگان و عرضه کنندگان انواع محصولات صنعتی از جمله الکتروپمپ, الکترو موتور, اینورتر, برق و اتوماسیون صنعتی, ژنراتور و دیزل ژنراتور, گیربکس, موتور برق, موتور دیزلی و ... در ایران می باشد. شرکت آبا دیزل با هدف يكپارچه‌ سازي، ساماندهي وارتقاي خدمات تامين كالا در زمينه تجهيزات اساسي صنايع بنا نهاده شد.و ارائه مشاوره فني پیش از فروش، اعزام كارگروه متخصص جهت مهندسي کالا و نيز بازديد از كارخانه و... درخدمت عموم میباشد.

مشخصات فنی
مطالب مرتبط
الکتروپمپ یا پمپ چیست؟
پمپ، وسيله مكانيكي است كه انرژي مكانيكي، را به سيال منتقل نموده و فشار آن را بالا مي برد تا اين فشار براي غلبه بر اصطكاك‌هاي سيال با بدنه لوله، شيرآلات، ديواره كانال،مصرف شود وسيال به محل مورد نظر منتقل شود.