شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راندمان سیستم‌های مختلف کمپرسور

بعد از پمپ‌ها کمپرسورها ، دومین تجهیزات مصرف کننده انرژی در صنایع مختلف می‌باشند. در ادامه با کاربرد و راندمان سیستم‌های مختلف کمپرسور آشنا می شوید.

(با مصرف ۱۶ درصد برق موتورهای صنعتی توسط کمپرسورهای هوا و ۷ درصد آن توسط کمپرسورهای سیستم‌های تبرید) و نیز دومین جایگاه در پتانسیل کاهش مصرف انرژی را نیز به خود اختصاص می‌دهند (به طور متوسط ۱۷٫۱ درصد) 

خرید کمپرسور آبادیزل


کمپرسورهای کمکی

تشدید کننده‌های فشار


کمپرسورهای کمکی

کمپرسور کمکی (Booster compressor)، کمپرسوری می باشد که هوای فشرده شده از قبل را تا فشار بالاتری متراکم می‌سازد.

این کمپرسور برای جبران فشارهایی که در طول خطوط لوله‌های طویل افت کرده‌است مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا در مواردی که به فشارهای بالاتری در فرایند نیاز است، استفاده می‌شود. تراکم ممکن است که یک یا چند مرحله‌ای باشد و کمپرسور نیز می‌تواند از نوع دینامیکی یا جابجایی باشد، اما در این مواقع کمپرسورهای پیستونی رایج ترین هستند. توان مورد نیاز برای کمپرسور کمکی با افزایش نسبت فشار، افزایش می‌یابد، درحالیکه جرم در حال حرکت افت می‌نماید. منحنی مقتضیات توان که تابعی از فشار ورودی می‌باشد از نظر شکل کلی با منحنی پمپ خلاء مشابه‌است.

کمپرسورهای کمکی


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع انواع کمپرسورهای دینامیکی به مقاله مراجعه کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع کمپرسور باد فندکی چیست و چه کاربردی دارد به مقاله مراجعه کنید.


تشدید کننده‌های فشار

تشدید کننده‌های فشار (Pressure intensifiers)، فشار را در سیال افزایش می‌دهند به عنوان مثال برای تست‌های آزمایشگاهی بر روی شیر، لوله‌ها و شیلنگ‌ها. فشاری حدود ۷ بار را می‌توان با یک مرحله تا ۲۰۰ بار یا حتی تا فشار ۱۷۰۰ بار در تجهیزات چند مرحله‌ای افزایش داد. تشدید کننده فشار فقط برای جریان‌های خیلی کم موجود می‌باشند. وقتی که محفظه پر فشار از هوا پر می‌شود، پیستون کم فشار بالا برده می‌شود. وقتی که سیال مولد فشار وارد محفظه می‌شود پیستون به طرف پایین رانده می‌شود، و تحت فشار بالایی سیال را به بیرون می‌راند. تشدید کننده فشار می‌تواند در یک فرایند تناوبی تا دامنه سطح فشار از پیش تنظیم شده‌ای کار کند. تمامی گازهای خنثی می‌توانند به این طریق فشرده شوند. هوا را نیز می‌توان در یک تشدید کننده فشار متراکم ساخت، اما باید کاملاً عاری از روغن باشد تا از احتراق خود به خود آن ممانعت شود.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع کم کردن صدای کمپرسور باد به مقاله مراجعه کنید.


همچنین بخوانید
 کارواش صنعتی و خانگی دو نوع کارواش هستند که به منظور شستشوی خودروها و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع کارواش تفاوت‌هایی در مقیاس، قدرت و کاربردهای خود دارند. در این مقاله به معرفی انواع کارواش بر اساس کاربرد پاسخ میدهیم.
الکتروژن یا موتوژن، دو کمپانی بزرگ معتبر ایرانی هستند که دینام یا الکتروموتورهای سه فاز و تک فاز تولید و راهی بازار میکنند. در ادامه با مقاله تفاوت موتوژن با الکتروژن آشنا خواهیم شد، پس با آبادیزل همراه باشید.
فلوتر یا قطع کن پمپ آب چیست؟ پمپ‌های آب از جمله تجهیزات بسیار حیاتی در سیستم‌های آبیاری، صنعتی و خانگی به شمار می‌روند. این پمپ‌ها به منظور انتقال آب از یک منبع به مقصد نهایی استفاده می‌شوند.
در صنعت، خطوط تولید کارخانه‌ها نقش بسیار حیاتی در فرآیند تولید و توزیع محصولات ایفا می‌کنند. به منظور بهبود کارایی و عملکرد این خطوط تولید، استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته امری ضروری است. یکی از اجزای اصلی و حیاتی در خطوط تولید صنعتی، گیربکس‌های صنعتی هستند که نقش بسیار مهمی در انتقال قدرت و کنترل سرعت ماشین‌آلات و دستگاه‌های مختلف دارند. گیربکس صنعتی یک دستگاه مکانیکی است که برای تغییر سرعت و افزایش گشتاور در سیستم‌های متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: