شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

تابلو برق اضطراری (امرجنسی)

تابلو برق اضطراری، وسیله‌ای کاربردی است که با استفاده از آن، خسارت در زمان قطع برق کمتر می‌شود. بسیاری از مشاغلی که از ژنراتور در فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، قطعی برق چند دقیقه‌ای می‌تواند خسارات جبران ‌ناپذیری برایشان ایجاد کند.


لیست قیمت تابلو برق اضطراری 

تابلوی امرجنسی 5 تا 6 KW / تکفاز 6,500,000
تابلوی امرجنسی 5 تا 6 KW / سه فاز 7,300,000
تابلوی امرجنسی 9 تا 11 KW / تکفاز 9,500,000
تابلوی امرجنسی 9 تا 11 KW / سه فاز 11,000,000

برای دریافت کاتالوگ محصولات کوپ کلیک کنید.


کمترین خسارت جبران شدنی برای یک فروشگاه احتمال سرقت است که با قطعی برق چند دقیقه‌ای اتفاق می‌افتد؛ اما در یک کلینیک جراحی قطعی برق بیش از یک دقیقه احتمال مرگ بیمار را به همراه خواهد داشت؛ لذا لازم است از سیستم‌هایی استفاده شود که با قطع برق، جریان جایگزین و اضطراری وارد مدار اصلی شود. بعضی از کارفرمایان یا مدیران، سفارش تابلو برق اضطراری را کاری عبث فرض کرده که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود. حال ‌آنکه با وجود تابلو برق A.T.S قطع برق به کمترین زمان ممکن خواهد رسید و توقف در همه امور کمترین حالت خواهد شد.

تابلو برق اضطراری یا امرجنسی چیست؟

تابلو برق اضطراری یا امرجنسی چیست؟

تابلو برق اضطراری دستگاهی است که با قطع برق، به صورت اتوماتیک موجب وصل شدن ژنراتور شده و برق را در مدار به جریان می‌اندازد. از تابلو اضطراری برای موازی کردن جریان برق شهری با ژنراتور یا UPS استفاده می‌شود. با قطع برق تابلو امرجنسی ژنراتور را روشن کرده و جریان الکتریکی ژنراتور را جایگزین برق شهری می‌کند.

هر دیزل ژنراتور می‌تواند به دو شکل متفاوت در مدار جایگزین برق اصلی شود. در حالت اول اپراتور ژنراتور، در زمان قطع برق دکمه روشن ژنراتور اضطراری را فشار داده و جریان برق را وارد مدار می‌کند؛ در این شکل ابتدا باید موتور انرژی مکانیکی تولید کرده و سپس ژنراتور به توان لازم خود برسد و برق ژنراتور بعد از مدتی وارد مدار شود. این پروسه بسته به توانایی اپراتور زمان متفاوتی خواهد داشت.

در حالت دوم که به شکل اتوماتیک است نیاز به اپراتور نبوده و به‌ محض قطع برق ژنراتور روشن و جریان الکتریکی در مدار قرار می‌گیرد. روشن شدن اتوماتیک ژنراتور نیاز به تابلو برق اضطراری دارد. تابلو برق امرجنسی موتور برق مانند یک کمد ایستاده است که کابل‌های ورودی به ژنراتور و خروجی از ژنراتور از این قسمت عبور می‌کند. تابلو برق اضطراری A.T.S دارای تجهیزات زیر است.

  • کلید هوایی
  • کنتاکتور
  • کلید اتوماتیک کامپکت

کاربرد تابلو برق اضطراری چیست؟

کاربرد تابلو برق اضطراری چیست؟

کاربرد تابلو برق اضطراری در اسم آن نهفته است. اضطرار یعنی ناچاری، درماندگی، فرد درمانده احتیاج به کمک فوری دارد. برای همین در زمان قطع برق شرایط به سمت ناچارشدن می‌رود و لازم است از تابلو برق اضطراری استفاده شود.

یکی از کاربردهای تابلو امرجنسی در بالا توضیح داده شد، یعنی روشن‌ کردن ژنراتور در زمان مورد نیاز و جایگزین‌ کردن جریان برق ژنراتور به‌جای برق شهری. استفاده و کاربرد دیگر تابلو برق اضطراری برنامه‌ریزی کردن برای خاموش و روشن ‌کردن ژنراتور در آغاز و آخر هر هفته است. برای چنین اموری نیاز است که روی تابلو امرجنسی، بردهای کنترل دیجیتالی نصب شده تا این تجهیزات در زمان طراحی مدار تابلو برق A.S.T استفاده شود.

سنکرون کردن چند ژنراتور با یکدیگر به ‌وسیله تابلو اضطراری

سنکرون کردن به معنی اتصال دو منبع نیرو به یک نقطه است. برق شهری و برق ژنراتور اضطراری شکل سینوسی دارند، لذا برای اینکه بتوان از چند ژنراتور در زمان خرابی برق استفاده کرد یاید هر دوجریان را در تابلو برق سنکرون کرد.

یکی دیگر از موارد کاربرد تابلوبرق اضطراری سنکرون استفاده در زمان افت جریان برق است. در این زمان از برق ژنراتور باید بهره کمکی برد و برق ژنراتور را وارد مدار کرد. اصطلاحا ژنراتورها با یکدیگر سنکرون می‌شوند. برای سنکرون کردن لازم است کلید فرمان و کنترل برد در تابلو امرجنسی کار گذاشته شود.

مشخصات فنی تابلو برق اضطراری

تابلو برق اضطراری یک تابلو قابل طراحی توسط متخصص و مهندس برق است که سیم‌ کشی‌ها و کابل‌های جریان برق داخل آن قرار گرفته است. بسته به آنکه چه میزان جریان برقی وارد تابلو می‌شود ابعاد دستگاه تفاوت خواهد کرد.

رنگ تابلو برق الکترواستاتیک یا پودری است که رنگ کرمی کد 7035 یا رنگ سفید کد 7032 برای رنگ کردن درهای تابلو برق استفاده می‌شود. میزان ضخامت رنگ، بر دیواره و درهای تابلو برق اضطراری 70 تا 110 میکرون است. ولتاژ اسمی در تابلو برق 400 ولت است که می‌توان از تابلو برق امرجنسی موتور برق در صنایع و موارد خانگی استفاده کرد. درجه حفاظت استاندارد در این تابلو برق‌ها IP4X است که عدد 4 به منزله عدم ورود اجسام به تابلو برق با قطر بیش از 1 میلی‌متر است.

تابلو امرجنسی قابلیت نصب PLC را نیز دارد. کلیدهای موجود در تابلو برق اضطراری بسته به نوع تابلو متفاوت انتخاب می‌شود. تابلو برق توان پایین برای تعویض جریان برق از منشا مولد برق به برق اضطراری از کلید اضطراری گردان استفاده می‌شود.

در تابلوهای برق اضطراری توان بالا از کلیدهای چنج‌اور قدرت استفاده می‌شود. دلیل این تفاوت میزان باری است که روی کلید می‌نشیند اگر بار بیشتر از حد توان کلید به آن فشار بیاورد کلید جرقه ‌زنی کرده و موجب قطع برق یا در مواردی آتش ‌سوزی هم می‌شود.

قیمت تابلو برق اضطراری

قیمت تابلو برق اضطراری

برای خرید تابلو برق اضطراری چند عامل بسیار مهم است که روی قیمت تابلو برق نیز تأثیر می‌گذارد. طراحی مدار تابلو برق بسته به انتظاری که از دستگاه است متفاوت خواهد بود.

  • چه مدت زمانی قطعی برق به سیستم کاری شما آسیب وارد نمی‌کند؟
  • چه تجهیزاتی جهت کلید ‌زنی نیاز دارید؟
  • کلیدهای وصل برق که در دستگاه قرار داده می‌شود بسته به ولتاژ تفاوت خواهد داشت؟
  • تمایل دارید تابلو برق A.T.S به ‌صورت سنکرون مورد استفاده قرار گیرد و با ژنراتور و UPS کار کند یا در حالت معمولی فعالیت کند؟

همه عوامل ذکر شده و عوامل دیگر که موجب تفاوت در سیستم دستگاه برق اضطراری می‌شود موجب تفاوت قیمت در دستگاه خواهد شد، بنابراین بهتر است برای تعیین قیمت دستگاه ابتدا مشاوره کارشناسان آبادیزل گرفته و سپس اقدام به خرید دیزل ژنراتور شود.

فروش تابلو برق اضطراری با ضمانت کیفیت

فروش تابلو برق اضطراری با ضمانت کیفیت

آبادیزل یکی از معتبرترین عرضه‌ کنندگان تابلو برق اضطراری در سطح کشور است. این شرکت در بخش ساخت و تجهیز تابلو برق اضطراری از دانش متخصصان و مهندسین برق استفاده می‌کند. استفاده از تجهیزات با کیفیت طبق آخرین استاندارد IEEA و NFPA ساخت تابلو برق یکی از ملزومات شرکت آبادیزل در بخش تولید است. علاوه بر تجهیزات کیفی پشتیبانی شرکت از تابلو برق فروخته شده و راهنمایی به دارندگان تابلو برق یکی دیگر از خدمات آبادیزل است.

مشخصات فنی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: